Lancia are şansa de a redeveni o marcă premium la mare căutare în Europa. Cu doar cinci modele în gamă, din care trei au ajuns în faza de restilizare, constructorul italian poate doar visa la un viitor mai prosper.
Odată cu debutul noii generaţii Delta, se întrezăreşte speranţa unui reviriment rapid, dar şi al unui suflu proaspăt în familia de modele Lancia. În altă ordine de idei, peninsularii intenţionează să dezvolte un nou automobil subcompact, ce va îmbrăca forma unui vehicul hatchback din clasa mini.
Denumit Deltina, noul automobil va fi construit pe aceeaşi platformă cu Fiat Grande Punto şi se va poziţiona între actualul Ypsilon şi noul Delta.
„Suntem convinşi că există posibilitatea de a introduce încă un model între Ypsilon si Delta. În privinţa liniei de design, considerăm că am identificat deja produsul cel mai bun” susţine Olivier Francois, directorul executiv al mărcii Lancia.
„Acum suntem în faza studiului de fezabilitate” a ţinut să precizeze directorul Francois.
Cu o lungime de circa patru metri, Deltina va activa în segmentul B şi, după părerea specialiştilor, acesta urmează să înlocuiască micul hatchback Ypsilon care „dă semne de oboseală”.
Cu o serie de caracteristici mult îmbunătăţite, Deltina se doreşte a fi, în primul rând, un automobil economic şi practic.
Conform afirmaţiilor făcute de Olivier Francois, viitorul vehicul subcompact va debuta în anul 2010 şi va avea un target de vânzări de 50.000 de exemplare anual.
Lancia plănuieşte să comercializeze peste doi ani un volum dublu faţă de cel actual - cifrat la 300.000 de unităţi.