Mazda a intrat în sărbătoare de aproape patru luni şi nimic nu pare să oprească balul festiv. Japonezii serbează, cum altfel decât prin muncă, împlinirea a 40 de ani de existenţă a motorului rotativ, inventat în 1954 de germanul Felix Wankel, şi folosit prima oară de Mazda în 1967 pe modelul Cosmo Sport.
De atunci şi până în prezent constructorul nipon nu a renunţat nici o clipă la propulsorul rotativ pe care l-a îmbunătăţit continuu. Scurgerea celor patru decenii constituie un motiv firesc de a marca momentul aniversar prin lansarea unei ediţii limitate RX-8.
Versiunea specială este dotată, normal, cu motor rotativ de 1.3 litri denumit Renesis de 231 CP. Propulsorul ce dezvoltă o viteză maximă de 235 km/h poate fi conectat la o transmisie manuală sau automată, ambele cu 6 trepte.
Ediţia exclusivistă este individualizată la exterior doar prin culorile gri sau alb, în timp ce aspectul sportiv este nuanţat prin jantele din aliaj de 18 inch cu 10 spiţe, lămpile de ceaţă cu lumină albastră, eleronul spate şi insigna aniversară lipită pe fiecare aripă.
Vestimentaţia habitaclului este ornată cu piele Alcantara gri şi neagră cusută manual. Scaunele sunt încălzite, volanul prezintă un design nou, iar levierul transmisiei şi frâna de mână sunt împachetate tot în piele. Pragurile laterale realizate din oţel inoxidabil poartă cu mândrie emblema „40th Anniversary Rotary Engine”.
Modelul aniversar Mazda RX-8 a fost lansat mai întâi în Japonia şi mai apoi în Marea Britanie, iar acum a sosit rândul Germaniei şi Franţei.