Distribution Magi
Distribution Magi
Distribution Magi
 
miercuri, 9 iul 2008 - Anul XIII, nr. 159 (3840)
ANUNŢURI ONLINE:
Acum: 0°C.
La noapte: °C. Meteo
Anunţuri OnlineMonitorulTVAlbum Foto
HoroscopRedacţiaPublicitate
Curs valutar euroEUR:Tendinta4,9756 lei
Curs valutar dolar americanUSD:Tendinta4,6134 lei
Newsletter Monitorul de Suceava RSS Monitorul de Suceava Monitorul de Suceava pe YouTube Monitorul de Suceava pe Twitter Monitorul de Suceava pe Facebook
Printeaza articolulPrintează articolul |  Trimite prin e-mailTrimite e-mail |   ø imagini |   ø fişiere video

Televiziunea, cel mai de încredere mediu de informare pentru românii de la oraş

Televiziunea este cel mai de încredere mediu de informare pentru consumatorii de media de la oraş, urmată de radio, internet şi presă scrisă, potrivit datelor furnizate de raportul "Evaluarea nivelului de competenţă în mass media", prezentat, marţi, de Agenţia de Monitorizare a Presei-ActiveWatch.

Pe o scară de la 1 la 7, media încrederii în mijloacele de comunicare în masă a fost de 4,53 pentru întreg eşantionul, televiziunea fiind mediul care beneficiază de cea mai mare încredere (medie de 4,74), fiind urmată de radio (medie de 4,35), internet (medie de 4,14) şi presă scrisă (medie de 3,89).

Cercetarea arată că televiziunea este tipul de media considerat a transmite informaţiile cele mai de încredere.

Conform raportului de cercetare, accesul locuitorilor din mediul urban la mass-media este cel mai bine reprezentat de dezvoltarea infrastructurii de acces la canalele de televiziune, 99% dintre locuitorii din oraşe având cel puţin un televizor în gospodărie, iar 82% au acces la serviciile furnizorilor de televiziune prin cablu. Astfel, televiziunea este, la nivel urban, cel mai consultat mediu de comunicare în masă, 92% dintre respondenţi declarând că se uită cel puţin o oră la televizor pe parcursul unei zile de lucru.

Cei mai mulţi dintre cei care se uită la ştirile de televiziune, şi anume 70%, urmăresc, pe parcursul aceleiaşi zile, emisiunile informative a două sau mai multe canale de televiziune. Pe de altă parte, la consumul de ştiri radio, doar 16% dintre cei intervievaţi au declarat că ascultă ştirile difuzate de mai multe posturi radio în aceeaşi zi, în timp ce, pentru presă scrisă, doar 32% dintre respondenţi au afirmat că citesc articolele mai multor publicaţii pe parcursul aceleiaşi zile.

 

Nevoile publicului

Totodată, cercetarea arată că nevoile publicului de informare, relaxare şi umplere a timpului liber determină consumul de media. Conform raportului, acest lucru a reieşit din răspunsurile oferite de respondenţi la întrebările legate de motivele pentru care se uită la televizor, ascultă radio sau citesc presa, cât şi din perspectiva tipurilor de emisiuni urmărite. Astfel, 96% dintre cei care se uită la televizor şi, respectiv, 73% dintre cei care ascultă radio urmăresc emisiunile de ştiri difuzate prin intermediul celor două canale media.

Din punct de vedere al respondenţilor, emisiunile de ştiri ar trebui să prezinte informaţii exacte şi noi, să prezinte soluţii atunci când aduc în discuţie probleme şi să nu fie controlate politic.

Totodată raportul arată că, atunci când publicul observă diferenţe între informaţiile obţinute de la diferite posturi de televiziune, radio sau presă scrisă, cei mai mulţi afirmă că le ignoră sau optează pentru informaţiile de la postul sau publicaţia preferată. O foarte mică pondere dintre consumatorii de media care observă diferenţe între informaţiile apărute în mass-media caută să le verifice şi din alte surse.

Majoritatea celor intervievaţi au declarat că mass-media ar putea să aibă influenţă asupra opiniilor şi a comportamentelor indivizilor, alţii decât ei înşişi, în principal prin conţinuturile violente prezentate în programe de ştiri şi filme. Cercetarea realizată de AMP a avut ca obiectiv general investigarea opiniei populaţiei prin intermediul unei anchete realizate pe un eşantion reprezentativ pentru populaţia cu vârstă cuprinsă între 15 şi 65 de ani, din mediul urban din România.

Perioada de desfăşurare a interviurilor a fost 28 aprilie - 6 mai.

În lipsa unui acord scris din partea Monitorului de Suceava, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi dacă inseraţi vizibil link-ul articolului Televiziunea, cel mai de încredere mediu de informare pentru românii de la oraş.
 Vizualizări articol: 480 | 
Notează articolul: 
  • Nota curentă 0.00/5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Televiziunea, cel mai de încredere mediu de informare pentru românii de la oraş0.05

Comentarii

Monitorul de Suceava nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.


1.   Fara trimis de
( 9 iul 2008, 13:20:26
vai. asta spun televiziunile. toate mint. nici nu merita sa mai scriu....

Timpul de 60 zile în care puteaţi posta comentarii pe marginea acestui articol a expirat.



RE-PAIR
Directia Generala Anticoruptie
Meniul ZILEI în restaurante sucevene

HaiHui prin Bucovina

Ultima oră: local

Alte articole

Alte titluri din Actualitate national

Ştiri video

Ultima oră: naţional - internaţional

Alte articole

Gala Top 10 Suceveni

Top Articole

Mersul trenurilor de călători

SONDAJE

Cum considerați că ar trebui aleși primarii și presedinții de Consilii Județene?

Un tur de scrutin
Două tururi de scrutin
Nu știu / Nu mă interesează

Fotografia zilei - fotografie@monitorulsv.ro

Fotografia zilei