Distribution Magi
Distribution Magi
Distribution Magi
 
miercuri, 13 feb 2008 - Anul XIII, nr. 36 (3717)
ANUNŢURI ONLINE:
Acum: 0°C.
La noapte: °C. Meteo
Anunţuri OnlineMonitorulTVAlbum Foto
HoroscopRedacţiaPublicitate
Curs valutar euroEUR:Tendinta4,9764 lei
Curs valutar dolar americanUSD:Tendinta4,65 lei
Newsletter Monitorul de Suceava RSS Monitorul de Suceava Monitorul de Suceava pe YouTube Monitorul de Suceava pe Twitter Monitorul de Suceava pe Facebook
Printeaza articolulPrintează articolul |  Trimite prin e-mailTrimite e-mail |   ø imagini |   ø fişiere video

Scheele:

Învăţământul românesc, puţin demodat şi foarte didactic

Fostul şef al Delegaţiei CE la Bucureşti, Jonathan Scheele, a declarat, ieri, că sistemul educaţional din România trebuie modernizat, astfel încât să fie mai interactiv şi mai puţin bazat pe acumulare de cunoştinţe, mai ales în ciclul primar.

Jonathan Scheele - prezent ieri la o conferinţă de presă, la Bucureşti - a atras atenţia autorităţile române să nu neglijeze unele sectoare cum ar fi educaţia, în care acquis-ul comunitar este unul limitat.

"Învăţământul este un sector unde acquis-ul comunitar este foarte restrâns, pentru că este vorba de subsidiaritate: adică nu vrem să impunem şi nu trebuie să impunem un sistem educaţional omogenizat pe plan european. De aceea nu avem un acquis foarte mare în domeniul culturii. În perioada preaderare era o agendă foarte densă pentru ţara candidată în domeniul justiţiei, de exemplu. În domeniul învăţământului nu erau foarte multe de făcut. Iar pe de altă parte fondurile erau focalizate pe domeniul acquis-ului. De aceea învăţământul primar, unde nu există practic un acquis, nu era nici o prioritate în sensul pregătirii pentru aderare" a explicat Jonathan Scheele.

Cu toate acestea, spune el, există anumite recomandări ale Parlamentului European despre competenţele cheie ale unui cetăţean european.

"Recomandările sunt bazate pe bune practici. Un sistem numit open coordination - adică schimb de experienţă între statele membre pentru a îmbunătăţi nivelul de mijloc pentru toţi", a adăugat fostul şef al Delegaţiei CE, care a precizat că recomandările nu se referă explicit la învăţământul primar, "dar sunt elemente care se pot folosi pentru a îmbunătăţi sistemul în general".

 

Nevoie de modernizare.

În opinia lui Scheele, la un an de la integrarea în Uniunea Europeană a devenit evident faptul că România are nevoie de o modernizare şi adaptare a sistemului de învăţământ. Ridicarea târzie a vizelor a făcut ca românii să fie printre ultimii care au luat cunoştinţă de realitatea unei Europe unite şi mai ales de cerinţele pe care aceasta le implică, a continuat acesta. Acesta consideră că multe dintre problemele cu care s-au confruntat românii care au încercat să îşi găsească un loc în Europa în cursul primului an de la aderare "se datorează unor imperfecţiuni ale mecanismelor de adaptare care ar trebui imputate mai degrabă sistemului educaţional şi mai puţin indivizilor".

El a explicat că în ţările Uniunii Europene educaţia primară se bazează pe dezvoltarea aptitudinilor de comunicare, pe învăţarea aplicată a limbilor străine, aceştia învăţând cum să înveţe permanent în viaţă. Pe când în România, sistemul de învăţământ primar este tributar stereotipurilor din perioada comunistă în care totul funcţiona în condiţii de închidere în sine şi nu a dezvoltării abilităţilor de comunicare, a spus oficialul.

Astfel, sistemul român de învăţământ este unul puţin demodat, foarte didactic. A fost o investiţie în învăţământul primar, dar în infrastructură. "Acum trebuie modernizat sistemul de învăţământ, pentru a fi mai interactiv şi să stimuleze creativitatea, să nu unul doar pe acumularea de cunoştinţe", a continuat Scheele.

 

Prăpastie între Românii.

Referitor la învăţarea limbilor străine, Scheele crede că există o prăpastie între şansele pe care le au elitele şi cele ale celor care provin din România profundă.

"Constat cu tristeţe că există o aplecare a autorităţilor din România, indiferent de culoarea politică, în exclusivitate de către lucrurile grave şi cu efecte vizibile imediat. Nimeni nu contestă faptul că reforma în justiţie şi combaterea corupţiei sunt priorităţi de gradul zero ale României. Totuşi a neglija alte segmente ale vieţii româneşti, mi se pare o abordare periculoasă", a spus Scheele.

În lipsa unui acord scris din partea Monitorului de Suceava, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi dacă inseraţi vizibil link-ul articolului Învăţământul românesc, puţin demodat şi foarte didactic.
 Vizualizări articol: 290 | 
Notează articolul: 
  • Nota curentă 5.00/5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
 | Nota curentă: 5.0 din 2 voturi
Învăţământul românesc, puţin demodat şi foarte didactic5.052

Comentarii

Monitorul de Suceava nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.


Timpul de 60 zile în care puteaţi posta comentarii pe marginea acestui articol a expirat.



RE-PAIR
Directia Generala Anticoruptie
Meniul ZILEI în restaurante sucevene

HaiHui prin Bucovina

Ultima oră: local

Alte articole

Alte titluri din Actualitate national

Ştiri video

Ultima oră: naţional - internaţional

Alte articole

Gala Top 10 Suceveni

Top Articole

Mersul trenurilor de călători

SONDAJE

Cum considerați că ar trebui aleși primarii și presedinții de Consilii Județene?

Un tur de scrutin
Două tururi de scrutin
Nu știu / Nu mă interesează

Fotografia zilei - fotografie@monitorulsv.ro

Fotografia zilei

Reteta Zilei

Bucataria pentru toti Găină în sos de ceapă 6 porţii 120 minute 1 găină 1kg ceapă2 ardei graşi100g ulei1 căpăţână de usturoi± sare, piper Curăţaţi găina de tuleie, pârliţi-o la flacără, spălaţi-o şi scurgeţi-o de apă. Tăiaţi-o în bucăţele,... Citeşte