Ministrul Finanțelor, Varujan Vosganian, a declarat, luni, în plenul Camerei, că moțiunea simplă depusă de PDL privind taxa de primă înmatriculare este „contradictorie și lipsită de consistență și moralitate politică”, el solicitând deputaților să voteze împotriva acesteia.
„Dezbaterea privind taxa de poluare auto este binevenită, ea producând o corectă informare a opiniei publice în ceea ce privește utilitatea sa. Textul moțiunii, din păcate, este contradictoriu, lipsit de consistență și moralitate politică”, a declarat Vosganian.
El a arătat că taxa la care se referă moțiunea a fost inițiată de ministrul PD al Mediului Sulfina Barbu și a fost susținută în Parlament chiar de către semnatarii moțiunii.
Vosganian a arătat, totodată, că taxa a fost adoptată printr-o lege votată în Parlament, iar actul normativ a fost promulgat de președintele Traian Băsescu, care nu a avut, la momentul respectiv, nicio obiecție față de conținutul acestuia.
Ministrul de Finanțe i-a acuzat pe semnatarii moțiunii că tratează cu dispreț propriul vot dat în favoarea instituirii respectivei taxe, precum și de faptul că, prin introducerea acestei moțiuni, încearcă să inducă în eroare opinia publică.
„Îi întreb pe semnatarii moțiunii: sunteți în opoziție față de noi sau față de voi?”, a spus Vosganian, care ia acuzat pe semnatari că, atunci când deputații PDL erau la guvernare, tăceau „mâlc” în legătură cu instituirea respectivei taxe.
„Inițiatorii moțiunii sunt votanții taxei, așa cum este ea în vigoare. Azi, influențați de campanii de presă, inițiatorii ne propun o soluție iresponsabilă prin care s-ar transforma România într-o piață second-hand pentru mașini uzate”, a arătat Vosganian, precizând că moțiunea dezbătută nu este de fapt decât „autocritica” pe care și-o fac inițiatorii taxei auto.
Vosganian a mai spus că inițiatorilor taxei le pasă mai puțin de ce simt românii și le pasă mai mult de cum votează românii, acuzându-i că au inițiat moțiunea simplă din rațiuni electorale.
Ministrul de Finanțe a arătat, totodată, că taxa există și în alte state membre UE, unde este mai ridicată decât în România, și a arătat că aceasta și-a arătat deja avantajele în sensul reducerii numărului de mașini vechi și al întineririi parcului auto din România.