Ministerul Afacerilor Externe și Ambasada SUA la București au lansat, ieri, campania de informare „VIZĂ PENTRU SUA” despre procedura de solicitare a unei vize temporare pentru Statele Unite, demers ce sprijină îndeplinirea criteriilor tehnice de către România pentru acceptarea în programul Visa Waiver.
Campania are ca obiectiv explicarea modului în care cetățenii români pot demonstra în cadrul interviului cu ofițerul consular al Ambasadei SUA legăturile puternice care îi vor determina să revină în țară la finalul perioadei oficiale de ședere în Statele Unite.
Campania este organizată pe trei componente: online, media și comunicare directă cu membrii comunității românești din SUA. Ea este compusă din mai multe elemente vizuale, care vor fi făcute cunoscute publicului larg prin intermediul MAE, al Ambasadei SUA la București, al unor instituții de presă, al Ministerului Administrației și Internelor, precum și prin intermediul Ambasadei și a consulatelor României în Statele Unite ale Americii.
Campania de informare este concepută astfel încât: să prezinte acele informații care îi pot ajuta pe cetățenii români să înțeleagă procedura de solicitare a vizelor și principiul care stă la baza evaluării individuale a fiecărei solicitări depuse la Consulatul american; să îi încurajeze pe candidați să-și facă evaluarea personală în funcție de criteriile din legislația americană, care sunt prezentate pe site-urile MAE și ale Ambasadei SUA (prin această autoevaluare, șansele de a completa un dosar de viză credibil cresc); să explice conceptul “legăturilor puternice cu țara” care joacă un rol esențial în evaluarea unui candidat; să explice de ce un candidat care a fost respins are nevoie să își îmbunătățească dosarul de viză înainte de a-l depune din nou. O recomandare comună din această campanie este ca persoanele care au primit un răspuns negativ la solicitarea de viză să revină cu o nouă cerere doar când pot îndeplini condițiile de obținere a vizei.
Componenta principală a campaniei este secțiunea cu informații de pe pagina de internet a MAE dedicată acestei campanii – www.mae.ro, VIZĂ PENTRU SUA. Cetățenii români vor fi direcționați către această secțiune prin intermediul unui banner online plasat pe paginile de internet ale 22 de instituții de presă, cu ajutorul unui spot video și al unui spot radio, pentru care MAE a obținut de la Consiliul Național al Audiovizualului dreptul de a fi difuzate în regim de gratuitate. MAE a beneficiat de sprijinul Ministerului Administrației și Internelor pentru realizarea spotului video și de cel al Radio România Actualități pentru realizarea spotului audio.