Cerere

Un ONG solicită Ministerului Educației să demareze urgent o anchetă privind cazul învățătorului din Botoșana



Învățătorul Teofil Creangă a fost reclamat de părinți că supune copiii unor traume
Învățătorul Teofil Creangă a fost reclamat de părinți că supune copiii unor traume

Asociația Secular-Umanistă din România (ASUR) solicită Ministerului Educației să demareze urgent o anchetă privind o serie de cazuri de îndoctrinare religioasă din școli, printre care se numără și cazul învățătorului Teofil Creangă de la Școala Gimnazială din Botoșana. ONG-ul atrage atenția ministerului de resort asupra a trei profesori din Iași, Suceava și Galați acuzați că își îndoctrinează elevii, vorbindu-le acestora despre păcatul sexului, al avortului, punându-i să citească în genunchi acatiste în afara orelor de religie și sfătuindu-i să-i disprețuiască pe cei ce nu sunt ortodocși.
Potrivit reprezentanților ASUR, „Ministerul trebuie să elaboreze și să implementeze un set de politici educaționale destinate a preveni pe viitor apariția unor cazuri similare. Poziția ASUR este neechivocă: în unitățile publice de învățământ trebuie păstrată o strictă neutralitate religioasă, iar în cadrul orelor de religie trebuie predată Istoria Religiilor și nu doar viziunea particulară a unui anumit cult, indiferent care ar fi acela”.
ONG-ul acuză faptul că, sub privirea îngăduitoare a Ministerului Educației, situația devine din ce în ce mai gravă, îndoctrinarea religioasă extinzându-se și în afara orelor de religie. “Prin pasivitatea de care dă dovadă, Ministerul Educației se face direct vinovat de actuala situație. Îndoctrinarea religioasă este un fenomen prezent de multă vreme în școli și nu se limitează la orele de religie”, se arată pe pagina electronică a asociației.
Trei cazuri asemănătoare semnalate în ultima săptămână
În cursul săptămânii trecute, au fost făcute publice trei cazuri distincte de învățători sau de profesori care își folosesc poziția și autoritatea pentru a face educație religioasă. Cât privește situația învățătorului Teofil Creangă de la Școala Gimnazială din comuna Botoșana, ONG-ul face, pe pagina personală de internet, o prezentare a traumelor la care sunt supuși copiii.
„Învățătorul a fost reclamat de părinți pentru agresarea psihică și fizică a elevilor. Conform declarațiilor celor implicați, cadrul didactic în cauză le vorbește insistent copiilor de «diavol, vrăji, avorturi, exorcizări și alte lucruri de care ei se sperie. […] În timpul orelor îi obligă să citească acatiste, iar dacă pe elevi îi doare capul, îi trimite în ultima bancă, dându-le rugăciuni de citit»“, arată ASUR.



Recomandări

Sindicaliștii solicită Guvernului României să intervină și să stopeze „politica de umilire a personalului din sistemul național de educație”

Sindicaliștii solicită Guvernului României să intervină și să stopeze „politica de umilire a personalului din sistemul național de educație”
Sindicaliștii solicită Guvernului României să intervină și să stopeze „politica de umilire a personalului din sistemul național de educație”

Sindicaliștii solicită Guvernului României să intervină și să stopeze „politica de umilire a personalului din sistemul național de educație”

Sindicaliștii solicită Guvernului României să intervină și să stopeze „politica de umilire a personalului din sistemul național de educație”
Sindicaliștii solicită Guvernului României să intervină și să stopeze „politica de umilire a personalului din sistemul național de educație”

„Credința, adevărata Școală și adevărata Biserică, începe în familie și se desăvârșește apoi, în fiecare dintre noi, prin educație”

„Credința, adevărata Școală și adevărata Biserică, începe în familie și se desăvârșește apoi, în fiecare dintre noi, prin educație”

„Credința, adevărata Școală și adevărata Biserică, începe în familie și se desăvârșește apoi, în fiecare dintre noi, prin educație”
„Credința, adevărata Școală și adevărata Biserică, începe în familie și se desăvârșește apoi, în fiecare dintre noi, prin educație”