Udrea: Litoralul nu este un produs competitiv pe plan internațional



Ministrul Dezvoltării Regionale și Turismului, Elena Udrea, a declarat, joi, la Shanghai, că România nu poate practica turism de masă, pentru că litoralul este afectat de starea infrastructurii și de lipsa de interes a investitorilor și autorităților locale.
„Litoralul nu este un produs competitiv pe plan internațional”, a spus Udrea într-o conferință de presă după lansarea brandului turistic.
Ea a adăugat că această concluzie a reieșit din studiile de cercetare realizate la crearea brandului, rezultatul a aproape un an de muncă și a peste 10.000 de interviuri.
„Este primul brand profesionist pe care țara noastră îl are. După aproape un an, brandul turistic al României, logo și slogan, a putut fi arătat. De acum, va reprezenta România în campaniile de promovare pe care le vom finanța din fonduri europene. 75 de milioane de euro sunt acordați României pentru crearea și promovarea brandului”, a spus Udrea.
Ea a reamintit că brandul a fost realizat ca urmare a unei licițatii internaționale.
„Produsul acesta este unul profesionist, realizat ca urmare a unor cercetări, după peste 10.000 de interviuri în care au fost chestionați turiști români și străini. Rezultatul reprezintă chintesența acestor studii”, a spus Udrea.
Ea a precizat că licitația pentru crearea brandului a fost inițiată în guvernarea PNL, de către fostul secretar de stat pentru turism Lucia Morariu.
„Dacă aș fi lansat eu licitația, brandul nu ar fi fost gata nici acum. E bine că a fost lansată mai devreme pentru că banii sunt disponibili până în 2013, altfel îi pierdem”, a afirmat ministrul.
Potrivit Elenei Udrea, brandul va arăta că România are o natură neatinsă și că va atrage străinii cu turism activ, de city break și de circuite.
„De aceea culorile brandului sunt proaspete, verdele reprezintă prospețimea, albastrul – sănătatea apei prin spa, iar galbenul reprezintă ospitalitatea”, a adăugat ea.
Potrivit Elenei Udrea, crearea brandului a fost adjudecată pentru suma de 800.000 de euro.
Crearea și promovarea brandului turistic, finanțate din fonduri europene, fac parte dintr-un proiect de promovare a potențialului turistic al României, pentru care sunt alocați 75 milioane de euro până la finalul anului 2013.
Udrea a lansat joi la Shanghai brandul turistic al României, cu sloganul „explore the Carpathian garden”.