Udrea: Există similitudini evidente între frunza din brand și logo-ul unei firme de transport



Și Elena Udrea este de părere că există similitudini evidente între frunza din brand și logo-ul firmei de transport
Și Elena Udrea este de părere că există similitudini evidente între frunza din brand și logo-ul firmei de transport

Ministrul Dezvoltării Regionale și Turismului Elena Udrea a declarat, ieri, la începutul ședinței Consiliului de Brand, că există similitudini evidente între frunza din brandul de turism al României și cea din logo-ul unei firme de transport din Marea Britanie.
„Singura controversă referitor la brandul României este cea legată de izotip. Există similitudini evidente, în opinia mea, între acesta și logoul unei firme de transport din Marea Britanie”, a spus Udrea.
Ea a adăugat că i-a rugat pe reprezentanții THR-TNS să explice Consiliului de Brand cum a fost creat izotipul.
„Dumneavoastră sunteți cei care vor decide. Așa cum veți decide noi așa vom proceda”, s-a adresat Udrea repreztanților Consiliului, din care fac parte George Copos, Radu Enache, proprietarul lanțului hotelier Continental, și foștii secretari de stat în Ministerul Turismului Lucia Morariu și Nicu Rădulescu.
Ea a mai spus că, dacă se va dovedi că asocierea THR-TNS a încălcat clauzele contractuale prin care era obligată să prezinte ministerului un produs unic, instituția nu va plăti banii prevăzuți în contract.
„Toată această controversă a avut și efecte pozitive. S-a făcut o promovare a brandului pe care nu ne-am fi permis-o, dacă ar fi fost să o plătim”, a spus Udrea, după care a părăsit sala, lăsându-i pe reprezentanții Consiliului de Brand să analizeze problema.
Consiliul de Brand s-a reunit ieri la sediul MDRT, pentru a discuta răspunsul THR-TNS legat de asemănarea dintre frunza din brand cu un alt logo comercializat pe internet.
MDRT a solicitat asocierii THR-TNS explicații privind similitudinile dintre frunza din brandul turistic și alte simboluri comercializate pe internet și a precizat că nu va efectua plăți până la clarificarea acestor aspecte.
Asocierea THR/TNS susține că brandul de turism și toate componentele sale au fost create de ea și, ca urmare, ele trebuie considerate originale, iar existența de elemente grafice cu grad mare de similitudine este relativ comună, dată fiind cantitatea semnificativă de desene pe internet.
Flutur: România nu ar trebui să renunțe la frunza din identitatea vizuală a brandului turistic
Președintele Consiliului Județean Suceava, Gheorghe Flutur, a declarat, ieri, înaintea ședinței Consiliului de Brand, din care face parte, că România nu ar trebui să renunțe la frunza din identitatea vizuală a brandului și ar trebui să fie mult mai ofensivă în promovarea turismului.
„De ce să renunțăm? Noi, românii, ne tăiem mereu singuri craca”, a spus Flutur întrebat de presă dacă România ar trebui să renunțe la frunza din brandul turistic.
Udrea: MDRT poate plăti, deocamdată, doar pentru cercetarea aferentă brandului, nu și pentru creație
Ministerul Dezvoltării Regionale și Turismului (MDRT) poate plăti consorțiul THR-TNS, deocamdată, doar pentru partea de cercetare aferentă brandului turistic, nu și pentru cea de creație, iar logo-ul va apărea, în scurt timp, pe etichetele multor produse, afirmă ministrul de resort, Elena Udrea.
Ea spune, într-un interviu acordat MEDIAFAX, că orice firmă care vrea să folosească elementele vizuale ale brandului poate să facă acest lucru, dar în anumite condiții.
Până în prezent, foarte multe firme s-au arătat interesate să folosească acest brand și în foarte scurt timp logo-ul va putea fi văzut pe etichetele multor produse, spune ministrul.