Ministrul Dezvoltării Regionale și Turismului Elena Udrea a declarat, luni, la începutul ședinței Consiliului de Brand, că există similitudini evidente între frunza din brandul de turism al României și cea din logo-ul unei firme de transport din Marea Britanie.
„Singura controversă referitor la brandul României este cea legată de izotip. Există similitudini evidente, în opinia mea, între acesta și logoul unei firme de transport din Marea Britanie”, a spus Udrea.
Ea a adăugat că i-a rugat pe reprezentanții THR-TNS să explice Consiliului de Brand cum a fost creat izotipul.
„Dumneavoastră sunteți cei care vor decide. Așa cum veți decide noi așa vom proceda”, s-a adresat Udrea repreztanților Consiliului, din care fac parte George Copos, Radu Enache, proprietarul lanțului hotelier Continental, și foștii secretari de stat în Ministerul Turismului Lucia Morariu și Nicu Rădulescu.
Ea a mai spus că, dacă se va dovedi că asocierea THR-TNS a încălcat clauzele contractuale prin care era obligată să prezinte ministerului un produs unic, instituția nu va plăti banii prevăzuți în contract.
„Toată această controversă a avut și efecte pozitive. S-a făcut o promovare a brandului pe care nu ne-am fi permis-o, dacă ar fi fost să o plătim”, a spus Udrea, după care a părăsit sala, lăsându-i pe reprezentanții Consiliului de Brand să analizeze problema.
Consiliul de Brand s-a reunit luni la sediul MDRT, pentru a discuta răspunsul THR-TNS legat de asemănarea dintre frunza din brand cu un alt logo comercializat pe internet.
MDRT a solicitat asocierii THR-TNS explicații privind similitudinile dintre frunza din brandul turistic și alte simboluri comercializate pe internet și a precizat că nu va efectua plăți până la clarificarea acestor aspecte.
Asocierea THR/TNS susține că brandul de turism și toate componentele sale au fost create de ea și, ca urmare, ele trebuie considerate originale, iar existența de elemente grafice cu grad mare de similitudine este relativ comună, dată fiind cantitatea semnificativă de desene pe internet.