Udrea a lansat la Shanghai brandul turistic al României



Frunza din logo-ul brandului turistic este aproape identică cu cea din logo-ul unei campanii ecologice
Frunza din logo-ul brandului turistic este aproape identică cu cea din logo-ul unei campanii ecologice

Ministrul Turismului, Elena Udrea, a lansat ieri la Shanghai brandul turistic al României, cu sloganul „explore the Carpathian garden”.
Brandul a fost lansat în prezența a câtorva sute de persoane, majoritatea români.
Lansarea imaginii și logo-ului brandului a fost precedată de un concert al naistului Gheorghe Zamfir, care și-a început recitalul cu două piese din repertoriul internațional, „Lonely Shepherd” și „El condor pasa”. După acestea au urmat câteva doine, fără acompaniament, recitalul încheindu-se cu „Ciocârlia”.
Muzica maestrului n-a mai reușit de această dată să-i stoarcă lacrimi Elenei Udrea, cum s-a întâmplat cu un an și jumătate în urmă, la un concert dintr-o catedrală din Stuttgart.
„În acest moment, nu cred că există o persoană mai emoționată ca mine, mai mândră de cetățenia ei și mai încrezătoare în țara pe care o reprezintă”, a spus Udrea în discursul care a precedat lansarea brandului.
Ea a adăugat că brandul scoate în evidență tocmai ce are România mai frumos, mai interesant și mai pur.
La lansarea brandului, pe scenă, alături de Udrea și ministrul Afacerilor Externe, Teodor Baconschi, au fost prezenți foștii mari sportivi Nadia Comăneci, Gheorghe Hagi și Ilie Năstase.
În paralel, în jurul scenei, erau prezenți câțiva tineri chinezi îmbrăcați în costume medievale, doi dintre ei purtând și câte o coroană de genul celei cu care apare în picturi Ștefan cel Mare.
Brandul invită la explorarea „grădinii carpatice” în culori vii, predominant nuanțe de verde, dar și albastru, galben și portocaliu.
În centrul logoului apare scris „România” într-un font rotund, parcă scris de mână, fiecare literă fiind colorată în două-trei nuanțe de verde. Semnul diacritic al literei „â” este colorat cu nuanțe de galben și portocaliu.
Deasupra brandului, în partea dreaptă, apare un element grafic asemănător unei frunze de-a lungul unei ape curgătoare.
Sloganul „explore the Carpathian garden” este plasat în partea de jos a imaginii, scris într-un font mai comun, de culoare verde și înclinat spre dreapta.
Fundalul este alb, fără alte elemente distinctive.
Brandul a fost lansat cu ocazia zilei naționale a României la Expoziția Mondială 2010, organizată la Shanghai.
Udrea: N-aș putea să spun cum s-a lucrat la brand, dar ne-a fost predat cu drepturi de autor
Ministrul Dezvoltării Regionale și Turismului Elena Udrea a declarat ieri la Shanghai, întrebată dacă logoul brandului turistic al României a fost preluat de pe internet, că nu știe cum s-a lucrat la brand și că acesta a fost predat ministerului odată cu drepturile de autor asupra lui.
„Nu mă pricep la branduri și mărci, dar acest produs a fost achiziționat în urma unei licitații publice de la o mare companie de branding din lume, care a lucrat la brandurile Spaniei, Greciei, Croației, Cubei și altele”, a declarat Udrea la conferința de după lansarea brandului.
Ea a adăugat că brandul a fost predat ministerului cu toate drepturile de autor. Firma care l-a creat a garantat pentru el dreptul de proprietate internațională, a spus Udrea.
„Din punctul nostru de vedere suntem în deplină legalitate. N-aș putea eu să vă răspund cum s-a lucrat la acest brand, dar avem garanția că cei care au creat brandul sunt responsabili și au respectat toată legislația”, a mai spus ea.
Un site românesc a prezentat ieri mai multe similitudini între logo-ul din brandul turistic lansat ieri la Shanghai și cel al unui proiect englezesc de autobuze ecologice, care ar fi costat 250 de dolari.
Unul dintre elementele logo-ului, care reprezintă o frunză, este aproape identic ca formă și culoare în cele două imagini. De asemenea, sub frunză apare, în ambele cazuri, o linie desenată aproape la fel, dar de culori diferite.
Crearea și promovarea brandului turistic, finanțate din fonduri europene, fac parte dintr-un proiect de promovare a potențialului turistic al României, pentru care sunt alocați 75 milioane de euro până la finalul anului 2013.
Brandul este realizat de asocierea THR – Asesores en Turismo, Hoteleria y Recreacion SA – Taylor Nelson Sofres.
Ministerul Dezvoltării Regionale și Turismului arată, într-un comunicat, că asociearea THR-TNS este una dintre cele mai prestigioase firme de branding din lume, care a construit branduri de turism pentru țări ca Argentina, Spania, Croația.
„În cadrul contractului, serviciile furnizate de prestator au constat în: elaborarea de studii pentru stabilirea imaginii curente a României pe piețele principale ale României; determinarea avantajelor competitive ale României comparativ cu alte destinații turistice; identificarea celei mai bune poziționări a României ca destinație turistică; conceptualizarea, creația și designul acesteia; identificarea unor linii directoare pentru poziționarea brandului pe piețele turistice și pentru strategia de comunicare; crearea manualului de brand care să cuprindă informații despre modalitățile de utilizare și câteva exemple de aplicații”, se precizează în comunicat.
Referitor la drepturile de proprietate intelectuală, Ministerul Dezvoltării Regionale și Turismului arată că a prevăzut o serie de obligații contractuale în sarcina asocierii THR-TNS, în baza cărora prestatorul garantează că elementele manualului de brand sunt originale și nu încalcă dreptul de autor, drepturile conexe sau un alt drept de proprietate intelectuală aparținând sau exercitate în condițiile legale de către un terț.
Totodată, prestatorul garantează că nu există nici un fel de limitări legale ori contractuale sau alte împrejurări, în a cesiona drepturile de proprietate intelectuală, iar drepturile patrimoniale vor fi considerate ca cesionate în mod irevocabil ministerului de la data executării obligației de plată a serviciilor.
De asemenea, Ministerul Dezvoltării Regionale și Turismului s-a asigurat că elementele brandului sunt înregistrate la OSIM.
Ministerul Turismului a rezervat opt domenii web care fac referire la sloganul brandului turistic
Ministerul Dezvoltării Regionale și Turismului (MDRT) a rezervat, prin intermediul unor firme specializate, un număr de opt domenii de internet care fac referire la sloganul brandului turistic al României, lansat, joi, la Shanghai, de ministrul Elena Udrea.
„Înainte de lansarea oficială a brandului de turism al României, Ministerul Dezvoltării Regionale și Turismului a apelat la firme specializate pentru rezervarea domeniilor www.explorethecarpathiangarden.ro, www.explorethecarpathiangarden.com, www.explorethecarpathiangarden.net, www.explorethecarpatiangarden.org, www.explorethecarpathiangarden.info, www.explorethecarpathiangarden.eu, www.carpathiangarden.ro și www.carpathiangarden.com„, se arată într-un comunicat al instituției remis, joi, agenției MEDIAFAX.
Domeniile au fost cumpărate la solicitarea MDRT pentru a fi utilizate exclusiv de minister, se precizează în comunicat.
„De asemenea, MDRT a făcut toate demersurile necesare pentru înregistrarea ca marcă a brandului de turism (atât logo, cât și slogan), înainte de lansarea lui oficială”, se menționează în comunicat.