CFR Călători va opera de la 15 aprilie o serie de modificări în circulația trenurilor care fac legătura în Suceava și București. Astfel, trenurile InterCity care pleacă la prima oră a dimineții de la Suceava, respectiv de la București, vor fi retrogradate la InterRegio. La prima vedere, pentru călători mutarea este benefică. Timpul de parcurs va rămâne același, în timp ce prețul la o călătorie de clasa a II-a scade cu aproximativ 30 de lei.
Trenurile IC care devin IR și diferența de preț
Concret, trenul IC 552 Suceava – București Nord, care pleacă la 5.00 din Suceava și ajunge la București la 11.35, devine IR 10552. Timpul de parcurs rămâne același, șase ore și 35 de minute, în timp ce prețul integral al unei călătorii la clasa a II-a scade de la 113 lei la 85 de lei.
Aceleași modificări sunt valabile și la trenul IC 551, care pleacă de la București Nord la 5.55 și ajunge la Suceava la 12.29 și care devine IR 10551. De precizat că aceste trenuri cu rang schimbat rămân la regimul de circulație al IC, adică doar de luni până vineri.
După aceste modificări, în rândul trenurilor care fac legătura între Suceava și București, șapte în timpul săptămânii și cinci sâmbăta și duminica, mai rămâne doar câte un singur IC.
Este vorba de trenurile de după-amiază, care pleacă de la 16.35 din Suceava, respectiv de la 17.00 din București, și care circulă doar de luni până vineri.
Trenurile IC, aproape la fel de lente ca cele IR dar mult mai scumpe
Retrogradarea trenurilor IC face parte din strategia de eficientizare a noii conduceri a CFR, mai multe garnituri din țară urmând a nu mai circula ca IC. CFR intenționează să păstreze puține trenuri IC, cele care sunt eficiente și au un număr de călători satisfăcător.
De altfel, rostul rangului IC este extrem de discutabil pe cele mai multe rute la CFR. Exemplul cel mai la îndemână este chiar ruta Suceava-București. Trenurile IC parcurg traseul cu cel mult 20 de minute mai repede decât garniturile IR, în condiții de confort aproximativ egale. Diferența de preț este însă mare.
Trenurile Suceava-Cacica, viitor incert
În altă ordine de idei, circulația pe singura linie secundară din județ pe care mai operează CFR, Suceava-Cacica, este incertă în următoarea perioadă. După ce la ultimele licitații linia nu a fost închiriată de nici un operator privat, există discuții legate de suspendarea trenurilor pe această rută. Strategia CFR este de a nu mai opera pe linii secundare, iar trenurile Suceava – Cacica au mai fost menținute doar pentru că au un număr destul de important de călători. Deocamdată nu există o decizie de închidere a liniei, însă viitorul celor cinci perechi de trenuri Suceava-Cacica este incert.
CFR
Trenuri InterCity Suceava-București și retur, retrogradate de la 15 aprilie
