Toți contribuabilii pot depune online, din 7 august, nouă declarații privind taxele și impozitele



Toți contribuabilii pot depune online, începând cu 7 august, prin intermediul paginii www.e-guvernare.ro, un număr de nouă declarații către instituțiile publice, cum ar fi cea privind impozitul pe profit, taxa pe valoarea adăugată, accizele și bugetul asigurărilor sociale, de șomaj și de sănătate.
Anterior, doar contribuabili mari puteau depune online cele nouă declarații.
„Conform HG 862/2009, publicată în Monitorul Oficial în 7 iulie, depunerea declarațiilor utilizând Sistemul Electronic Național (SEN) reprezintă singura modalitate legală de transmitere în format electronic a declarațiilor către instituțiile și autoritățile administrației publice”, se arată într-un comunicat al ASSI remis, marți, agenției MEDIAFAX.
Prin intermediul SEN, toți contribuabilii de la nivel național au posibilitatea de a depune online „Declarația privind obligațiile de plată către bugetul asigurărilor sociale”, „Declarația privind evidența nominală a asiguraților și a obligațiilor de plată către bugetul asigurărilor de șomaj”, „Declarația privind contribuția de asigurări sociale de sănătate”, „Declarația privind obligațiile de plată la bugetul de stat (100)”, „Declarația privind impozitul pe profit (101)”, „Decont privind taxa pe valoare adăugată (300)”, „Declarația privind obligațiile de plată la bugetul asigurărilor sociale și a fondurilor speciale (102)”, „Declarația privind accizele (103)” și „Declarația recapitulativă privind livrările/achizițiile intracomunitare de bunuri(390)”.
„De asemenea, instituțiile și autoritățile administrației publice au obligația de a accepta declarațiile depuse de către orice contribuabil prin SEN, ca singură modalitate legală de transmitere în format electronic a acestora”, se menționează în comunicat.
Pentru depunerea unei declarații, persoanele juridice trebuie să solicite ASSI, operatorul SEN, www.e-guvernare.ro, eliberarea unui certificat digital, care va fi valabil doi ani de la data emiterii.
„Pentru utilizarea procedurilor electronice puse la dispoziție prin intermediul www.e-guvernare.ro, persoanele juridice trebuie să achite un tarif anual de utilizare în cuantum de 46 de lei, fără TVA”, se mai spune în comunicat.
Potrivit HG 862/2009, până la finele anului 2009, ASSI are obligația de a realiza registrul electronic al instituțiilor și autorităților administrației publice din România.
„Orice modificare survenită asupra denumirii, datelor de contact ori asupra statutului instituției sau autorității administrației publice va fi comunicată în termen de 3 zile către ASSI în scopul actualizării informațiilor din registrul electronic”, se menționează în comunicat.
ASSI se află în subordinea Ministerului Comunicațiilor și Societății Informaționale (MCSI).
Instituția a fost înființată în anul 2007, preluând atribuțiile Inspectoratului General pentru Comunicații și Tehnologia Informației (IGCTI) în domeniul operării la nivel național a sistemelor informatice ale administrației publice centrale, care furnizează servicii publice destinate guvernării prin mijloace electronice.
ASSI operează sistemul electronic de achiziții publice (SEAP) e-licitatie.ro, sistemul informatic pentru atribuirea electronică a autorizațiilor de transport internațional rutier de marfă și pentru atribuirea electronică a traseelor naționale din programele de transport prin serviciile regulate județene, interjudețene limitrofe și interjudețene, precum și sistemul „Ghișeul virtual de plăți”, parte a sistemului www.e-guvernare.