România va deveni, după venirea grupului american Ford la Craiova, cel mai mare producător auto din centrul și estul Europei, a declarat, marți, la salonul auto de la Geneva, premierul Călin Popescu Tăriceanu.
„După venirea Ford, România va deveni prima țară producătoare în domeniul auto din centrul și estul Europei. (…) Ford va fi al doilea pol de construcție auto în România, iar eforturile mele se îndreaptă spre acest lucru”, a afirmat Tăriceanu.
El a precizat că numărul de angajați ai fabricii din Craiova ar putea fi suplimentat cu 7-9.000 de salariați.
Tăriceanu a menționat că s-a întâlnit, marți, cu reprezentanți ai grupului Ford.
„Suntem pregătiți să facem închiderea privatizării la sfârșitul lunii, la Craiova. Acest lucru va semnifica trecerea uzinei din proprietatea statului la Ford”, a mai spus premierul.
El a participat, la Geneva, la prezentarea noului model Dacia Sandero, mașină în două volume și cu cinci uși. Automobile Dacia va începe producția Sandero în luna mai, mașina urmând să fie lansată pe piața românească în luna iunie, la un preț care nu va depăși 9.500 de euro pentru cea mai echipată versiune.
Ford a fost singurul ofertant în licitația organizată anul trecut de Guvern pentru pachetul de 72,4% din acțiunile Automobile Craiova deținut de stat. Ford va intra în posesia acțiunilor după ce va plăti statului 57 de milioane de euro.
Comisia Europeană a lansat, în octombrie 2007, o investigație privind procesul de privatizare și a solicitat Guvernului, la sfârșitul lunii februarie 2008, să recupereze 27 de milioane de euro de la Automobile Craiova, sumă care reprezintă, potrivit oficialilor europeni, ajutor de stat ilegal acordat constructorului auto, în compensație la obligațiile stabilite prin contract.
Ford va trebui să asigure resursele financiare necesare Automobile Craiova pentru restituirea ajutorului de stat stabilit de Comisia Europeană la valoare de 27 de milioane de euro, a declarat, luni, agenției MEDIAFAX, președintele comisiei de privatizare, Sebastian Vlădescu.
AVAS a anunțat, luni, după întâlnirea cu reprezentanții companiei americane, că Ford Motor Company va deveni acționar majoritar la Automobile Craiova până la sfârșitul lunii martie.
La privatizarea uzinei auto din Craiova, AVAS a impus cumpărătorului să realizeze o producție de minim 200.000 de automobile în al patrulea an de la privatizare, să efectueze o serie de investiții și să-i păstreze pe cei 3.900 de foști angajați ai întreprinderii Automobile Craiova și ai filialei acesteia, Daewoo România.