Cumplit

Tânăr de 24 de ani, strivit de lemnele căzute dintr-un tir, într-un accident ca-n filmele de groază



Scene de groază la locul accidentului
Scene de groază la locul accidentului

Un tânăr în vârstă de 24 de ani, care conducea o autoutilitară pentru transportul înghețatei, a murit în condiții cumplite, strivit în mașină de materialul lemnos căzut dintr-un autotren scăpat de sub control. Tragedia s-a petrecut ieri dimineață, în jurul orei 9.00, pe DN 17, între Stroiești și Ilișești. Tânărul mort, care circula regulamentar și a avut doar ghinionul de a se afla în fața vehiculului greu scăpat de sub control, a fost practic condamnat la moarte, cu atât mai mult cu cât în dreapta sa se afla parapetul de protecție și nu a putut ieși în decor. Colegul său de serviciu, care se afla în dreapta, a avut în schimb șansa de a scăpa cu viață.
Autotrenul a intrat în balans în curbă
Vasile Țugui, în vârstă de 24 de ani, domiciliat în comuna Mihai Eminescu, județul Botoșani, conducea autoutilitara Mercedes pe direcția Suceava – Ilișești. Venea de la Botoșani și se deplasa spre Vatra Dornei, unde avea de livrat înghețată. În dreapta sa se afla colegul său de serviciu, Cătălin Bordian, în vârstă de 30 de ani, din municipiul Botoșani.
Din sensul opus venea un autotren încărcat cu lemn, condus de Alexandru Rusu, în vârstă de 34 de ani, din comuna Dorna Arini.
La intrarea în zona serpentinelor, dinspre Ilișești, într-o curbă, unde limita de viteză este de 50 de kilometri la oră, șoferul autovehiculului greu a pierdut controlul asupra direcției de mers. Acesta a frânat, autotrenul a intrat în balans, iar de aici încolo tragedia nu a mai putut fi evitată.
„Am văzut cum vagonul cu lemne venea pur și simplu doar pe roțile din stânga”
Martorii au povestit că autotrenul marca MAN s-a înclinat foarte puternic spre stânga, fiind la un pas de a se răsturna. Elementele de prindere a încărcăturii au cedat, iar o parte din materialul lemos s-a prăbușit peste autoutilitara cu înghețată în care se aflau cei doi tineri.
„Am văzut cum vagonul cu lemne venea pur și simplu doar pe roțile din stânga. Când autotrenul a ajuns în dreptul colegului cu autoutilitara au cedat chingile și au intrat lemnele în el”, a relatat Vasile Șincariu, un șofer care a fost martor la accident.
Ca într-un film de groază, lemnele s-a înfipt în partea din față a mașinii și au intrat prin parbriz în cabina în care se aflau cei doi tineri.
Șoferul de 24 de ani, strivit de materialul lemnos
La fața locului a intervenit Detașamentul de Pompieri Suceava, cu echipaje de Descarcerare și echipaj SMURD. După o intervenție foarte grea, specialiștii în descarcerare au îndepărtat lemnele din cabină.
„La locul intervenției s-a constatat că în interiorul mașinii de transport înghețată șoferul era decedat, strivit de materialul lemnos. În interiorul autoutilitarei mai era o victimă în viață, care a fost preluată de un echipaj de la Ambulanța Suceava”, a declarat plutonierul major Dan Moroșanu, purtătorul de cuvânt al Inspectoratului pentru Situații de Urgență Suceava.
La spital a fost dus cu o ambulanță și șoferului autotrenului.
Peste 120 de metri de frână. Ce viteză avea autotrenul încărcat cu lemn?
La fața locului au ajuns polițiștii rutieri, care au demarat o anchetă pentru a stabili împrejurările în care s-a produs tragedia.
Cele mai mari semne de întrebare sunt legate de viteza cu care circula șoferul autotrenului.
Deși autotrenul se deplasa într-o zonă cu viteza limitată la 50 de kilometri la oră, polițiștii ruitieri au măsurat la fața locului cum șoferul a frânat pe mai bine de 120 de metri.
De asemenea, în zonă a ajuns și un echipaj de la Inspectoratul de Stat pentru Control al Traficului Rutier (ISCTR).
„Noi eram aproape opriți când au venit lemnele peste noi”
Tânărul în vârstă de 30 de ani, pasagerul din dreapta decedatului, a fost diagnosticat cu mai multe contuzii toracice și fracturi costale. Cătălin Bordian a trecut razant pe lângă moarte.
„A intrat tirul în balans, colegul de la volan a frânat, noi eram aproape opriți când au venit lemnele peste noi. Eu m-am aplecat în jos, dar el nu a mai avut timp…. A rămas liber colțul din dreapta al cabinei și așa am scăpat”, este mărturisirea șocantă, de pe pat de spital, a lui Cătălin Bordian. Conform primelor estimări medicale, supraviețuitorul are nevoie de 45-50 de zile de îngrijiri medicale.
La locul accidentului au ajuns mai mulți colegi de serviciu ai tânărului decedat. Unul dintre ai a mărturisit că Vasile Țugui era angajat de un an la firmă și cursa de ieri era primul transport de înghețată din 2013. Firma la care lucra tânărul are sediul în Caracal și avea un punct de lucru la Botoșani.
Un accident cumplit în care un tânăr a murit absolut nevinovat
Autoritățile responsabile, în special ISCTR, au obligația de a face o anchetă serioasă în acest caz, cu privire la legalitatea transportului de lemn, în condițiile în care mai multe voci au acuzat că elementele de prindere a materialului lemnos erau improvizate.
Specialiștii ISCTR trebuie să stabilească dacă încărcătura a contribuit la producerea tragediei ori dacă a fost vorba doar despre viteză neadaptată la condițiile de drum.
O anchetă a demarat și Inspectoratul Teritorial de Muncă (ITM) Suceava, în condițiile în care în acest caz este vorba de un accident de muncă.
Din cauza accidentului, traficul de pe DN 17 a fost blocat în totalitate mai bine de o oră. Pe ambele sensuri s-au format coloane kilometrice, iar unii șoferi, care cunosc zona, au ocolit blocajul pe câmpurile din zonă.
Șoferului autotrenului a fost verificat cu etilotestul, rezultând că nu a consumat alcool. Acesta este angajat al firmei Runcan SRL din Dorna Arini.



Scene de groază la locul accidentului
Scene de groază la locul accidentului
Traficul a fost blocat mai bine de o oră pe ambele sensuri de mers
Traficul a fost blocat mai bine de o oră pe ambele sensuri de mers
Tânărul în vârstă de 24 de ani a murit strivit de încărcătura lemnoasă
Tânărul în vârstă de 24 de ani a murit strivit de încărcătura lemnoasă
Cătalin Bordian: „Eu m-am aplecat în jos, dar colegul nu a mai avut timp...”
Cătalin Bordian: „Eu m-am aplecat în jos, dar colegul nu a mai avut timp...”
Chingile cu care era asigurată încărcătura au cedat
Chingile cu care era asigurată încărcătura au cedat
Scene de groază la locul accidentului
Scene de groază la locul accidentului
Scene de groază la locul accidentului
Scene de groază la locul accidentului