Serviciul de Telecomunicații Speciale (STS) a anunțat, marți, că din apelurile primite de operatorii 112 la nivel național, doar 24 la sută reprezintă urgențe și necesită transferul către dispeceratele de urgență.
În ultimii cinci ani, centrele pentru apeluri de urgență 112 au recepționat aproape 150 de milioane de apeluri, ceea ce reprezintă aproximativ 85.000 de apeluri pe zi, se arată într-un comunicat de presă de marți al STS.
Dintre cele menționate, puțin peste 16 milioane de apeluri au reprezentat, într-adevăr, urgențe, anume 9.000 de incidente pe zi.
Administratorul sistemului 112, STS, derulează, în prezent, trei proiecte de dezvoltare pentru eficientizarea modului de lucru în cazuri de urgențe.
STS aniversează, în 7 aprilie, cinci ani de activitate a Sistemului Național Unic pentru Apeluri de Urgență 112 în România. În 7 aprilie 2005, sistemul a devenit funcțional prin ordinul ministrului Comunicațiilor și Tehnologiei Informațiilor.