Sindicaliștii cer Guvernului să spună clauzele la privatizarea CFR Marfă referitoare la angajați



Confederația „Cartel Alfa” și Federația Mecanicilor de Locomotivă cer Guvernului și Ministerului Transporturilor să spună care sunt condițiile referitoare la angajați incluse în dosarul de privatizare a CFR Marfă, susținând că acesta a fost întocmit fără consultarea sindicatelor.
Președintele Confederației „Cartel Alfa”, Bogdan Hossu, arată, într-un comunicat de presă remis luni agenției MEDIAFAX, că dosarul privind compania CFR Marfă a fost întocmit fără consultarea sindicatelor, deși ministrul Transporturilor, Relu Fenechiu, se angajase oficial să discute cu reprezentanții sindicaliștilor despre clauzele care îi privesc pe lucrători.
În opinia sindicaliștilor, prețul de pornire al licitației stabilit la valoarea de 797.058.000 de lei este mult sub valoarea reală a CFR Marfa.
„Acest lucru, cât și nivelul minimal foarte scăzut al cifrei de afaceri impusă potențialului cumpărător favorizează o anumită categorie de investitori, interesați mai ales de destructurarea CFR Marfă decât de relansarea și revitalizarea companiei”, a precizat Confederația Națională Sindicală în comunicatul citat.
Totodată, sindicaliștii susțin că Executivul și Ministerul Transporturilor și-au asumat integral condițiile impuse de Comisia Europeană față de CFR Marfă, așa cum au fost ele negociate de Guvernul Boc, fără nicio intenție de renegociere, deși acest lucru era posibil.
„Confederația Națională Sindicală «Cartel Alfa» și Federația Mecanicilor de Locomotivă cer Guvernului și Ministerului Transporturilor să informeze oficial structurile sindicale despre condițiile care au impact direct asupra angajaților și care implică locurile de munca și aduc atingere prevederilor din Contractul Colectiv de Muncă din CFR Marfă și care au fost incluse în dosarul de prezentare al companiei CFR Marfă. Reamintim Guvernului Ponta și ministrului Tranporturilor că în cadrul Companiei CFR Marfă activează aproximativ 9.000 de oameni”, se mai arată în comunicatul citat.
Ministrul Transporturilor, Relu Fenechiu, declara vineri că procedura prin care s-a stabilit prețul de vânzare a pachetului de 51% din acțiunile CFR Marfă a fost una complexă, care a avut la bază valoarea activelor companiei, din care au fost scăzute datoriile actuale și cele care vor fi acumulate până la momentul privatizării, precum și potențialul pieței de transport feroviar din România.
Ministrul Transporturilor a adăugat că au avut loc discuții legate de stabilirea unei valori mai mici sau mai mari pentru începerea licitației, adăugând că un preț prea mare ar fi făcut anumite companii să nu fie interesate să participe, iar unul prea mic ar fi permis prezența unor firme fără anvergura necesară.
El a menționat că există și condiționalități sociale, statul fiind interesat ca investitorul care va prelua controlul CFR Marfă să păstreze cât mai mulți salariați care lucrează în prezent acolo.
Anunțul de privatizare publicat vineri de Ministerul Transporturilor stabilește că licitația pentru pachetul de 51% din acțiunile CFR Marfă va porni de la un preț de 798,05 milioane lei (180 milioane de euro), iar câștigătorul va fi stabilit la jumătatea lunii iunie.
CFR Marfă are un capital social de 312,34 milioane lei, deținut integral de Ministerul Transporturilor.
Privatizarea CFR Marfă este unul din angajamentele asumate de Guvern prin acordul cu FMI.