Ministrul Muncii, Mihai Șeitan, a declarat, luni, că este bine că există un brand de țară și care poate „să atragă atenția”, în timp ce ministrul Finanțelor, Sebastian Vlădescu, nu a comentat foarte mult acest subiect, afirmând doar că „este în regulă”.
Cei doi miniștri au răspuns astfel întrebați fiind de jurnaliști, într-o conferință de presă susținută la Guvern, ce părere au despre logo-ul turistic al României.
Șeitan a arătat că nu se poate pronunța ca și estet, dar ca simplu cetățean consideră că este bine că există un brand de țară și care poată să atragă atenția.
„În ce măsură este interesant sau nu, asta trebuie să spună cei care îl utilizează și, în general, cei de afară”, a adăugat Șeitan.
La rândul său, Vlădescu a întrebat jurnaliștii dacă întrebarea îi este adresată din punct de vedere estetic sau al eficienței, iar după ce i s-a precizat că este întrebat în calitate de reprezentant al Executivului și ca simplu cetățean, ministrul a răspuns: „E în regulă”.
Ministerul Turismului a solicitat asocierii THR-TNS explicații privind similitudinile dintre frunza din brandul turistic și alte simboluri comercializate pe internet și a precizat că nu va efectua plăți până la clarificarea acestor aspecte.
Asocierea THR/TNS susține că brandul de turism și toate componentele sale au fost create de ea și, ca urmare, ele trebuie considerate originale, iar existența de elemente grafice cu grad mare de similitudine este relativ comună, dată fiind cantitatea semnificativă de desene pe internet.
Consiliul de Brand s-a reunit luni la sediul MDRT, pentru a discuta răspunsul THR-TNS legat de asemănarea dintre frunza din brand cu un alt logo comercializat pe internet.
Într-un interviu acordat MEDIAFAX, ministrul de resort, Elena Udrea, declară că ministerul poate plăti consorțiul THR-TNS, deocamdată, doar pentru partea de cercetare aferentă brandului turistic, nu și pentru cea de creație, iar logo-ul va apărea, în scurt timp, pe etichetele multor produse.