Noul an școlar va debuta pentru elevii din trei unități de învățământ din județ în spații improvizate, întrucât școlile în care acesta învață sunt incluse în programe de reabilitare și acum sunt închise total.
Este vorba despre Școala cu clasele I-VIII Gura Putnei, Școala cu clasele I-IV Plopi, Bogdănești și Școala cu clasele I-VIII Grănicești. În cazul acesteia din urmă cursurile se desfășoară în spații improvizate, în Căminul Cultural.
Potrivit unui raport privind starea învățământului la început de an nou școlar, întocmit de către Inspectoratul Școlar Suceava, unele unități de învățământ, de asemenea aflate în reabilitare, deși nu au fost închise total, întâmpină dificultăți în asigurarea funcționalități spațiilor școlare. Asemenea cazuri se înregistrează la Școala cu clasele I-VIII Adâncata, Școala cu clasele I-VIII Fetești, Școala cu clasele I-VIII Hânțești, Școala cu clasele I-VIII Nr.4 Vatra Dornei, Grădinița cu Program Normal Gulia, Grupul Școlar „Lațcu Vodă” Siret, Grădinița cu Program Normal Pătrăuți, Școala cu clasele I-VIII Podu Coșnei, Școala cu clasele I-VIII Milișăuți, Școala cu clasele I-VIII Poiana Negri, Grupul Școlar „Ion Nistor” Vicovu de Sus, Școala cu clasele I-VIII Păltinoasa și Școala cu clasele I-VIII Bucșoaia.
Spații improprii în zeci de școli
Pe lângă cazurile menționate, unele unități școlare au semnalat existența unor spații improprii, în condițiile unei cifre mari de școlarizare sau din cauza nealocării fondurilor necesare pentru reabilitare. Este vorba despre Grupul Școlar Dumbrăveni, Colegiul Național „Eudoxiu Hurmuzachi” Rădăuți, Școala cu clasele I-VIII Rădășeni, Școala cu clasele I-VIII Nr.1 Horodnic de Jos, Școala cu clasele I-VIII Nr.2 Câmpulung Moldovenesc, Școala cu clasele I-VIII Panaci, Școala cu clasele I-VIII ”Petru Mușat” Siret, Școala cu clasele I-VIII Nr. 3 și Școala cu clasele I-VIII Nr.4 Câmpulung Moldovenesc. Multe unități școlare funcționează în clădiri foarte vechi, iar neintervenția la timp cu lucrări specifice de conservare și reabilitare au avut ca efecte probleme la acoperiș, infiltrații în tavan și pereți, căderi de tencuială, desprinderi de țigle și chiar zidărie, confort termic scăzut, instalații electrice degradate.
Potrivit raportului IȘJ, în toate unitățile școlare din județ, pe parcursul vacanței au fost luate măsuri de igienizare a spațiilor, în vederea asigurării condițiilor corespunzătoare începerii anului școlar, constând în lucrări de văruit, vopsit, curățarea pardoselilor, ușilor, lambriurilor, mobilierului, dezinfecție, dezinsecție și deratizare.
În majoritatea cazurilor lucrările au fost realizate în limitele bugetelor și prin forțe proprii, cu personalul școlii.