Programul social „Euro 200” oferă posibilitatea elevilor cu resurse materiale reduse să-și cumpere un calculator, Ministerul Educației Naționale (MEN) oferind, în acest sens, câte un bon valoric de 200 de euro. Conform legislației în vigoare, beneficiarii ajutorului sunt elevi și studenți din învățământul de stat sau particular acreditat, în vârstă de până la 26 de ani, care provin din familii cu venituri brute lunare de maximum 150 de lei pe membru de familie.
Cuantumul bonului valoric reprezintă echivalentul în lei al sumei de 200 de euro, calculat la cursul de schimb valutar comunicat de Banca Națională a României, pentru ultima zi a lunii precedente achiziției.Acordarea ajutorului financiar se realizează în ordinea crescătoare a venitului brut lunar pe membru de familie, în limita sumelor alocate cu această destinație în bugetulministerului.
În anul 2012, elevii și studenții suceveni și-au adjudecat poziția a doua, în ceea ce privește numărul de cereri depuse și aprobate pentru acordarea ajutorului financiar de 200 de euro necesar achiziționării unui calculator. 1.227 de elevi și 11 studenți suceveni au beneficiat de voucherul de 200 de euro, prima poziție fiind ocupată de județul Iași, pe locul al treilea fiind clasat județul Vaslui.
În țară, în 2012, 20.610 elevi și studenți au primit cupoane valorice pentru achiziționarea de computere.
Cererile vor fi depuse la secretariatele unităților de învățământ
Cei care doresc să se înscrie în programul „Euro 200” trebuie să depună o cerere până la data de 21 aprilie. Evaluarea cererilor de către comisiile din unitățile și instituțiile de învățământ, împreună cu comisiile de anchetă socială, se va desfășura în perioada 19 aprilie – 19 mai. Afișarea pe portalul MEN a listei de cereri eligibile se va face în data de 31 mai, iar afișarea listei de beneficiari aprobată prin ordin de ministru se va face în data de 1 iunie. Calculatoarele trebuie achiziționate între 24 iunie și 31 august, după această dată tichetele valorice pierzându-și valabilitatea.
Cererea depusă la secretariatul unității de învățământ va fi însoțită de o serie de documente: copie a certificatului de naștere sau a actului de identitate al elevului, copie a actului de identitate al părintelui, acte doveditoare privind veniturile familiei, declarație pe propria răspundere a părintelui că venitul brut lunar pe membru de familie se încadrează în plafonul prevăzut și că dispune de diferența de bani pentru achiziționarea unui calculator cu o configurație minimă standard, adeverință eliberată de către unitatea de învățământ din care să rezulte media generală din anul școlar anterior depunerii cererii pentru acordarea ajutorului financiar și adeverință din care să rezulte numărul absențelor nemotivate din anul școlar precedent.