Profesorii cred că succesul în viață nu depinde de rezultatele școlare



Opinia cea mai răspândită printre profesori este că, pentru a avea succes în viață, nu contează notele pe care le obții în școală, potrivit cercetării sociologice „Calitatea educației din învățământul preuniversitar românesc”, realizată de Agenția pentru Strategii Guvernamentale (ASG).
Conform rezultatelor studiilor, pentru profesori problematica învățământului preuniversitar se centrează pe câteva aspecte considerate nevralgice, precum volumul conținutului educațional (39%), nivelul salarizării profesorilor (19%) sau resursele materiale ale școlilor (16%).
Privitor la raportul dintre reușita în viață și performanța școlară, opinia cea mai răspândită printre profesori este că pentru a avea succes în viață nu contează notele pe care le obții în școală (43% dintre aceștia s-au exprimat în acest sens), în vreme ce 18% apreciază că reușesc în viață elevii care iau note mari la toate materiile, iar 33% consideră că reușesc în viață elevii care iau note mari la materiile care îi interesează.
În ceea ce privește mediul școlar, 24% dintre profesori declară că au auzit des sau foarte des în decursul anului 2007 de elevi care să fie amenințați sau loviți de alți elevi, 34% au auzit rar de astfel de cazuri, iar 40% au auzit foarte rar sau deloc.
Dintre profesori, 21% declară că oferă meditații particulare, în vreme ce 69% spun că nu oferă meditații particulare elevilor.
În rândul elevilor, 27% declară că se pregătesc pentru școală în particular. Frecvența cu care aceștia se pregătesc în cadrul meditaților particulare este de două ori pe săptămână (în medie).
Prestigiul profesiei de dascăl este unul de nivel mediu în rândul elevilor, sub cel al unor profesii liberale sau al unor profesii ca economist sau inginer. Doar 5% dintre elevi ar alege să devină profesor, în vreme ce 13% ar alege să devină patron, om de afaceri sau manager, iar 9% ar alege să devină sportiv.
Religia e una din valorile centrale atât ale elevilor cât și ale profesorilor. Astfel, 80% dintre elevi acordă cel puțin nota 8 (scală de la 1 la 10) pentru cât de importantă este religia în viața lor; în rândul profesorilor procentul celor care acordă cel puțin nota 8 este de 66%.