Sindicatul „Pro Lex” atrage atenția asupra pericolului de reglementare a unei practici existente și nelegale de normare a activității polițiștilor rutieri în funcție de numărul amenzilor date pentru contravenții în trafic, în urma unei adresei trimise de Poliția Rutieră structurilor din subordine.
Agenții Poliției Rutiere, care au ca atribuții prevăzute în fișa postului activități de dirijare, prevenire și control al traficului rutier, vor fi nevoiți cât de curând să își numere și sancțiunile aplicate zilnic pentru că altfel li se va scădea calificativul și, implicit, nu vor mai fi avansați la termen, se arată într-un comunicat de vineri al Sindicatului Național al Polițiștilor și Vameșilor „Pro Lex”.
„Cu alte cuvinte, șeful Poliției Rutiere va da undă verde vânătorii de contravenții în dauna prevenției, contrar declarațiilor pe care le-a făcut în mass-media că polițiștii din subordinea sa nu au activitatea normată în funcție de contravențiile aplicate”, susțin reprezentanții „Pro Lex”.
Aceștia precizează că, potrivit exemplului dat în adresa oficială semnată de șeful Poliției Rutiere, Lucian Diniță, „pentru calificativul «bun» activitatea de aplicare a legii se va materializa în întocmirea unui număr de cinci procese verbale de sancționare contravențională pentru abateri care constituie principale cauze generatoare de accident sau pentru ilegalități în transportul rutier de mărfuri sau persoane pe zi”.
Reprezentanții Sindicatului „Pro Lex” nu sunt de acord cu o astfel de reglementare, care aduce atingere activității profesionale a polițiștilor de la Rutieră și care poate da naștere foarte ușor abuzurilor în trafic.
„Pro Lex” consideră că polițistul, în exercitarea atribuțiilor de serviciu, judecă o situație de fapt și face o primă aplicare a legii. „Pentru a face o aplicare corectă a legii, el trebuie să fie imparțial și să-și formeze opinia exclusiv în baza faptelor constatate și nu influențat de obligația de a avea un număr de contravenții”, se mai arată în comunicatul citat.
În opinia reprezentanților „Pro Lex”, dacă, în urma consultărilor, rămâne cum a stabilit șeful Poliției Rutiere, vor fi afectați toți participanții la trafic asupra cărora trebuie să se îndrepte polițiștii ca să-și facă norma.
„În acel moment putem da startul oficial la «Daciada amenzilor»”, consideră „Pro Lex”.