Președintele Șoldan spune că 2025 a fost anul cu cele mai mari investiții din istoria CJ Suceava în modernizarea infrastructurii rutiere



Gheorghe Șoldan spune că 2025 a fost un an istorie în ceea ce privește modernizarea drumurilor județene
Gheorghe Șoldan spune că 2025 a fost un an istorie în ceea ce privește modernizarea drumurilor județene

„Anul 2025 a fost un an istoric în ceea ce privește modernizarea infrastructurii rutiere din județul Suceava”. Afirmația a fost făcută de președintele Consiliului Județean Suceava, Gheorghe Șoldan, în conferința de presă în care a prezentat bilanțul primului an de mandat la conducerea acestei instituții. Gheorghe Șoldan a subliniat că în acest an a alocat cel mai mare buget din istoria CJ Suceava pentru infrastructura rutieră, 310 milioane de lei, fiind modernizați peste 105 kilometri de drumuri, din care 57,6 kilometri de covoare asfaltice, realizate din bugetul propriu al instituției.

El a precizat că până la finalul anului se vor depăși 125 de kilometri de drumuri modernizate. „În 2025, pe drumurile județene din Suceava s-a turnat asfalt de trei ori mai mult decât media ultimilor patru ani”, a subliniat Șoldan. El a dat câteva exemple de tronsoane reabilitate în 2025, respectiv DJ 208D, Adâncata – Hănțești (neasfaltat de 17 ani), DJ 209H, Cornu Luncii – Sasca Mică (neasfaltat de peste 20 de ani), DJ 155P, Baia – Bogata (la care ultima lucrare s-a făcut în anul 2008), DJ 208B, Verești – Udești (neasfaltat de peste 10 ani), DJ 209G, Straja – Brodina (drum deteriorat de peste 9 ani), DJ 208U, Mitocu Dragomirnei – Mănăstirea Dragomirnei – 6 km (ultima lucrare făcută fiind în anul 2015), DJ 178E, Pârteștii de Sus (Cacica) – Botoșana (nemodernizat de ani de zile), DJ 178F, Voitinel (ultima lucrare în anul 2014), DJ 174F, Șaru Dornei (ultima lucrare în anul 2018), DJ 208D, Mitocul Dragomirnei (ultima reabilitare în 2016), DJ 208E, Dolhești – Oniceni și DJ 209E, Ulma – frontiera cu Ucraina.

„Sunt și proiecte preluate de la fosta administrație, pe care am reușit să le deblocăm și să le finalizăm. Și aici amintesc de DJ 209B, tronsonul Văleni – Stânișoara – Iesle – limita cu județul Neamț, cunoscut drept Drumul Talienilor, cu o lungime de 14,6 kilometri, un drum cu o istorie de peste 100 de ani.

Când am preluat acest proiect, în octombrie 2024, stadiul de execuție fizică al lucrărilor era puțin peste 70%. În mai puțin de un an, în prima săptămână din august 2025, a avut loc recepția lucrărilor. Mai mult, lucrăm în prezent la documentația pentru amenajarea unei parcări moderne în Pasul Stânișoara, a unui punct de belvedere panoramic și realizarea unei porți de intrare – ieșire pe Drumul Talienilor, la granița cu județul Neamț”, a arătat șeful administrației județene. El a mai spus că până la sfârșitul anului se vor mai finaliza lucrări pentru modernizarea a încă 20 de kilometri de drumuri.

Gheorghe Șoldan spune că 2025 a fost un an istorie în ceea ce privește modernizarea drumurilor județene
Gheorghe Șoldan spune că 2025 a fost un an istorie în ceea ce privește modernizarea drumurilor județene
  • Gheorghe Șoldan: Am semnat cel mai mare contract de modernizare a infrastructurii rutiere din istoria Consiliului Județean

Gheorghe Șoldan a ținut să evidențieze că în acest prim an de mandat a semnat contractul pentru cel mai mare proiect de modernizare a infrastructurii rutiere din istoria CJ Suceava, în valoare de 85 de milioane de euro, finanțat din fonduri europene. Șoldan a arătat că proiectul este finanțat prin Programul Regional Nord-Est 2021–2027 și presupune modernizarea a 52,7 km de drumuri care deservesc direct peste 50.000 de locuitori din comunele Fălticeni, Horodniceni, Cornu Luncii, Mălini, Slatina, Văleni și Valea Moldovei.

Investiția presupune 52,7 km de drumuri modernizate complet, cu straturi noi de asfalt, acostamente, trotuare, rigole, podețe și marcaje, 22 de poduri reabilitate, 40 de stații de autobuz moderne, 20 de km de piste de biciclete și patru stații de încărcare pentru mașini electrice.

„Licitația este în derulare, cu peste 20 de oferte depuse de consorții formate din peste 100 de operatori economici”, a arătat președintele CJ Suceava, care a estimat că ordinul de începere a lucrărilor poate fi dat în prima parte a anului 2026. „Am promis fapte, nu vorbe. Într-un singur an, am asfaltat și atras investiții în infrastructura rutieră a județului mai mult decât s-a făcut în ultimii 4 ani la un loc. Continuăm în 2026, cu același ritm și aceeași seriozitate”, a mai declarat Gheorghe Șoldan.

Președintele Șoldan spune că 2025 a fost anul cu cele mai mari investiții din istoria CJ Suceava în modernizarea infrastructurii rutiere
Președintele Șoldan spune că 2025 a fost anul cu cele mai mari investiții din istoria CJ Suceava în modernizarea infrastructurii rutiere
Președintele Șoldan spune că 2025 a fost anul cu cele mai mari investiții din istoria CJ Suceava în modernizarea infrastructurii rutiere
Președintele Șoldan spune că 2025 a fost anul cu cele mai mari investiții din istoria CJ Suceava în modernizarea infrastructurii rutiere


Recomandări

Șoldan anunță că șoseaua de centură a orașului Gura Humorului va fi scoasă la licitație până la finalul anului 2025

Șoldan anunță că șoseaua de centură a orașului Gura Humorului va fi scoasă la licitație până la finalul anului 2025
Șoldan anunță că șoseaua de centură a orașului Gura Humorului va fi scoasă la licitație până la finalul anului 2025

Colindători de la Școala „Ion Creangă” au oferit o ie tradițională pentru fiul președintelui CJ Suceava, Gheorghe Șoldan

Colindători de la Școala „Ion Creangă” au oferit o ie tradițională fiului președintelui CJ Suceava, Gheorghe Șoldan
Colindători de la Școala „Ion Creangă” au oferit o ie tradițională fiului președintelui CJ Suceava, Gheorghe Șoldan

Auditoriumul Colegiului de Artă Suceava, modernizat cu o investiție de 180.000 de euro, de Fundația Umanitară ASSIST și donatori

Auditoriumul Colegiului de Artă Suceava, modernizat cu o investiție de 180.000  de euro, de Fundația Umanitară ASSIST și donatori
Auditoriumul Colegiului de Artă Suceava, modernizat cu o investiție de 180.000 de euro, de Fundația Umanitară ASSIST și donatori

Un expert în infrastructură evidențiază avansul substanțial al Sucevei în fața Iașiului la proiectele mari de drumuri

Un expert în infrastructură evidențiază avansul substanțial al Sucevei în fața Iașiului la proiectele mari de drumuri
Un expert în infrastructură evidențiază avansul substanțial al Sucevei în fața Iașiului la proiectele mari de drumuri

Șoldan: „Drumul Talienilor dintre Suceava și Neamț are potențialul să devină un traseu la fel de cunoscut și apreciat precum Transfăgărășan, Transalpina sau TransRarău”

Șoldan: „Drumul Talienilor dintre Suceava și Neamț are potențialul să devină un traseu la fel de cunoscut și apreciat precum TransRarău, Transalpina sau Transfăgărășan”
Șoldan: „Drumul Talienilor dintre Suceava și Neamț are potențialul să devină un traseu la fel de cunoscut și apreciat precum TransRarău, Transalpina sau Transfăgărășan”