Pogea: Procesul descentralizării adminstrațiilor locale trebuie să reducă cheltuielile



Ministrul Finanțelor, Gheorghe Pogea, a declarat, duminică, la Bușteni, că au fost stabilite normativele pentru personalul unităților adminsitrativ-teritoriale care vor fi prezentate în ședința Coaliției de luni, procesul descentralizării urmând să reducă cheltuielile de personal.
„Rezultatele discuțiilor de la Bușteni sunt cuantificate în niște documente elaborate pe parcursul a patru zile de discuții, care au avut ca obietiv central accelerarea procesului descentralizării administrației publice locale”, a spus Gheorghe Pogea, într-o conferință de presă de la Bușteni.
Potrivit ministrului de Finanțe, principiile și mecanismele de alocare a resuselor de la bugetul de stat către bugetele primăriilor va avea la bază principiul „constrângerilor bugetare”.
Pogea a precizat că „nimeni nu va putea să privească procesul de descentralizare fără această retrângere bugetară”.
Ministrul Finanțelor a mai spus că reducea cheltuielilor va avea ca urmare și reducerea personalului în unitățile adminsitrative, astfel încât cheltuielile cu personalul trebuie să reducă de la 9 la sută din PIB, în prezent, la 6 la sută.
„România va trebui să-și reducă cheltuielile cu personalul, care sunt în prezent la nouă la sută din PIB, în următorii ani până la valoarea de șase la sută”, a declarat ministrului Pogea.
Potrivit lui Pogea, în procesul descentralizării nu vor putea fi transferate competențe și resurse financiare „de la centru”, iar numărul persoanelor angajate să rămână același.
De asemenea, ministrul de Finanțe a mai arătat că au fost discutate și finalizate discuțiile astfel încât unitățile adminisrativ teritoriale să beneficieze de un buget care va fi alcăturit dintr-un buget de dezvoltare cu fonduri pentru investiții și dezvoltarea a localităților și un buget de funcționare care să asigure cheltuielile necesare funcționării unei primării, indiferent de veniturile proprii ale administrației publice locale.
„Vor exista bugete de alocare multianuale, astfel încât să nu mai ajungem în situația de azi în care mii de proiecte au fost începute și nu mai există fonduri pentru a fi continuate”, a conchis Pogea.