Activitatea a șapte școli din județul Suceava a fost verificată, în semestrul I al acestui an școlar, de inspectori din cadrul Agenției Române pentru Asigurarea Calității în Învățământul Preuniversitar (ARACIP).
Potrivit inspectorului școlar general, prof. Gheorghe Lazăr, Inspectoratul Școlar Suceava a consiliat școlile pentru întocmirea unui plan de măsuri pentru remedierea aspectelor apreciate cu calificativul Nesatisfăcător la evaluarea ARACIP sau, după caz, organizarea dovezilor pentru acele aspecte despre care școlile consideră că nu au fost corect apreciate în cadrul evaluării externe.
Acesta a mai menționat că 50% dintre calificativele Nesatisfăcător (NS) acordate de experții ARACIP au fost cauzate de lipsa autorizației sanitare de funcționare și/sau autorizației de securitate la incendiu.
„Pentru rezolvarea acestor probleme, la nivelul Inspectoratului Școlar Suceava, în colaborare cu instituțiile de profil au fost concepute și s-au realizat demersuri specifice pentru asigurarea fluxului informațional între autoritățile administrației publice locale, instituțiile deconcentrate și unitățile de învățământ”, a punctat Gheorghe Lazăr în cadrul reuniunii cu toți directorii instituțiilor de învățământ din județ, de vineri, 3 martie.
În primul semestru școlar, au primit vizita inspectorilor ARACIP următoarele unități: Școala Gimnazială „Mihail Sadoveanu” Grănicești, Școala Gimnazială Bivolărie, Școala Gimnazială Voitinel, Școala Gimnazială „Constantin Tomescu” Pleșești, Școala Gimnazială Zamostea, Școala Gimnazială Zvoriștea, Grădinița cu Program Normal „Dumbrava Minunată” Dumbrăveni.
Potrivit metodologiei, o dată la cinci ani, fiecare unitate de învățământ trebuie să primească vizita unei comisii ARACIP, care verifică dacă aceasta are toate datele necesare funcționării. Finalitatea acestor verificări este obținerea unui atestat privind nivelul de calitate al acestor unități, certificat valabil cinci ani. În agenda vizitelor de evaluare sunt cuprinse activități ca: asistențe la ore, studierea documentelor școlare, vizitarea spațiilor școlare, interviuri cu părinți, elevi, cadre didactice, aplicarea unor chestionare, studierea rezultatelor elevilor etc. Școlile vor fi evaluate din perspectiva mai multor indicatori de performanță, pentru fiecare din aceștia fiind propuse calificative.