Rău-platnici din județ

Peste 4.000 de consumatori au fost deconectați, anul trecut, pentru neplata facturilor la energie electrică și gaze naturale



Peste 4.000 de consumatori din județ au fost deconectați, anul trecut, pentru neplata facturilor la energie electrică și gaze naturale. Sistarea serviciilor de furnizare a gazelor naturale și a energiei electrice este o măsură de ultimă instanță, după cum au declarat reprezentanții E.ON Energie România. „Compania este nevoită să aplice această măsură, care nu este nici în avantajul consumatorului, nici al furnizorului”, au explicat oficialii E.ON.
În ceea ce privește consumatorul, pe lângă disconfortul generat de întreruperea acestor servicii, el este nevoit să achite, în conformitate cu legislația în vigoare, atât contravaloarea facturilor, respectiv penalitățile la întârziere, cât și taxele de reconectare, precum și contravaloarea unei garanții. Astfel, costul mediu plătit de consumatorii de gaze naturale sau energie electrică numai pentru taxele de reconectare și garanții ajunge la 500 de lei.
Anul trecut, numărul consumatorilor din aria de responsabilitate a E.ON Energie România deconectați pentru restanțe la plata facturilor a fost de circa 58.000.
Pentru reluarea serviciului de furnizare, clienții se pot adresa Centrelor de Relații Clienți (zilnic, de luni până vineri, între orele 8.30 și 17,30) sau la Centrul Servicii Clienți (între orele 08.00 și 20.00) telefonic, la numerele: 0801 000 366 și 0265 200 366, pentru consumatorii de gaze naturale; 0801 000 939 și 0235 305 555, pentru consumatorii de electricitate. Solicitările pentru reconectare pot fi transmise și prin e-mail, la adresa serviciiclienti@eon-romania.ro, prin fax, la numărul: 0265 200 367 sau prin poștă, la OP1, CP 10 Târgu Mureș.
Consecințele neachitării facturilor la timp
Reconectarea poate fi solicitată de o altă persoană decât titularul de contract doar în baza unei procuri notariale. Pentru reluarea serviciului de furnizare sistat pentru neplată consumatorul are obligația legală să prezinte/trimită următoarele documente: copie după actul de identitate al titularului contractului de furnizare a gazelor naturale/electricitate; dovada achitării obligațiilor de plată scadente; achitarea taxei de reconectare; dovada constituirii garanției care este prevăzută în Regulamentul de furnizare a energiei electrice la consumatori, respectiv în Regulamentul privind accesul la sistemele de distribuție a gazelor naturale, aprobate prin Hotărârile de Guvern 1007, respectiv 1043 din 2004.
Reprezentanții E.ON au mai precizat că „alimentarea cu gaze naturale, respectiv energie electrică se face în termenul legal doar după ce consumatorul va face dovada documentelor menționate anterior. Pentru a evita consecințele neplăcute, consumatorul trebuie să achite facturile de gaz în termen de maxim 45 de zile calendaristice de la data emiterii acestora, respectiv 60 de zile pentru factura de electricitate”.



Recomandări

Investiții în valoare de 7,5 milioane de lei pentru modernizarea rețelelor de gaz din municipiul Suceava

Vântul puternic a rupt arbori și cabluri electrice și în mai multe localități din județ a fost afectată alimentarea cu energie electrică

Vântul puternic a rupt arbori și cabluri electrice și în mai multe localități din județ a fost afectată alimentarea cu energie electrică