Valul disponibilizărilor din administrația publică locală a dus la desființarea a peste 200 de locuri de muncă în cadrul Primăriei Suceava, o parte din salariați urmând să rămână fără serviciu chiar de luna viitoare.
Conform noilor prevederi legale, din OUG nr. 63/2010, numărul maxim de posturi admis în Primăria Suceava este de 733 de persoane, în vreme ce actuala organigramă de funcționare cuprinde 942 de posturi.
Mai exact, numărul maxim de posturi în aparatul de specialitate al municipalității este de 600 de persoane, la care se mai adaugă 107 polițiști comunitari, 16 angajați la Serviciul Public de Evidență a Persoanelor și zece posturi pentru implementarea proiectelor finanțate din fonduri externe nerambursabile.
“Din fericire, la Primăria Suceava sunt 143 de posturi vacante, iar reducerile de personal aprobate de Guvern nu vizează și posturile salarizate din capitolele de învățământ, asigurări și asistență socială, ori sănătate. În aceste condiții, singurele disponibilizări care vor fi făcute sunt cele din cadrul Poliției Comunitare și a Serviciului de Evidență a Populației, în total 33 de persoane”, a declarat primarul Sucevei, Ion Lungu.
Practic, de luna viitoare, 29 de polițiști comunitari vor rămâne fără serviciu. Acestora li se vor adăuga încă patru angajați ai Serviciului de Evidență a Persoanelor, ale căror posturi vor fi desființate prin aprobarea unei noi organigrame de funcționare a municipalității sucevene, în ședința de Consiliu Local de la finele lunii iulie.
Numărul exact al angajaților din serviciile menționate separat este dat tot prin ordonanța de Guvern, prin stabilirea unui număr maxim de funcționari necesari la populația pe care o deservesc. De exemplu, conform noilor reglementări, nu se acceptă mai mult de un polițist comunitar la mia de locuitori, în timp ce actuala organigramă cuprinde 160 de posturi de polițiști comunitari, din care 136 sunt ocupate.