Numărul clienților sucursalei Credit Europe Bank din Brașov, care au rămas fără bani în conturi, a ajuns la 20, suma totală a prejudiciului depășind 1,5 milioane de euro.
Trei clienți ai băncii au venit, ieri, la Comisariatul Județean pentru Protecția Consumatorilor (CJPC) Brașov și au reclamat dispariția din conturi a unor sume cuprinse între 150.000 și 296.000 de euro. Astfel, numărul clienților păgubiți a ajuns la 20.
„Primim reclamații pe bandă rulantă. Oamenii merg la bancă, constată că nu mai au bani în conturi și după aceea vin la noi. Valoarea sumelor reclamate a depășit cu mult un milion de euro. O să mergem să verificăm punctual fiecare reclamație și vom dispune măsurile legale care se impun, în primul rând vom dispune ca banca să returneze sumele de bani oamenilor cărora le-au fost devalizate conturile”, a declarat comisar șef adjunct al CJPC Brașov, Ionel Spătaru.
Potrivit sursei citate, este posibil ca, pentru fiecare caz în parte, să fie dată o amendă în valoare de 50.000 de lei.
De asemenea, reprezentanții CJPC Brașov au spus că, în urma analizării extraselor de cont, s-a constatat că au fost făcute tranzacții bancare pe numele funcționarei bănuite de fraudă chiar și în urmă cu trei zile, când urmărirea penală împotriva acesteia începuse deja.
Conform sursei citate, o parte din acești bani au ajuns în conturi din străinătate.
Ieri dimineață, aproximativ 200 de persoane s-au adunat în fața sucursalei băncii Credit Europe Bank din Brașov, de la care mai mulți clienți ai băncii au reclamat că le-au dispărut banii din conturile deschise. Clienții au început să plece după ce și-au verificat conturile și au constatat că nu sunt probleme.
„Ne pare rău pentru necaz… nici nouă nu ne convine”
Aflat la sucursala din Brașov, vicepreședintele Credit Europe Bank, Omer Tetik, a declarat că mai mulți clienți ai sucursalei au venit să își verifice conturile, plecând fără să își ridice banii.
Acesta a precizat, totuși, că până ieri dimineață au fost depuse trei cereri de închideri de cont.
Omer Tetik a spus că banca regretă cele întâmplate, menționând că instituția a început deja să despăgubească clienții care au rămas fără bani în conturi.
„Ne pare rău pentru necaz. Deja am început să facem plățile, să despăgubim clienții, vom continua și mâine. (…) Asta se poate întâmpla peste tot, nici nouă nu ne convine”, a spus Tetik.
De asemenea, vicepreședintele Credit Europe Bank a afirmat că, până în prezent, s-a stabilit că 20 de clienți ai băncii au fost păgubiți și a promis că toți vor fi despăgubiți.
Omer Tetik a precizat că nu s-a luat încă o decizie clară privind modul în care vor fi sancționați angajații suspectați că au luat bani din conturile clienților.
Credit Europe Bank a început, la 30 iulie, o anchetă internă pentru investigarea sesizărilor primite din partea unor clienți, care au reclamat că le-au dispărut banii din conturile deschise la sucursala Brașov a instituției de credit, iar pe 5 august a sesizat Parchetul.
În urma sesizărilor primite, CJPC Brașov a aplicat băncii o sancțiune de 50.000 și a dispus ca în timp de 15 zile să restituie clienților banii.
Într-un comunicat al Credit Europe Bank se arată că banca a restituit primele sume clienților ai căror bani au dispărut din conturile deschise la sucursala din Brașov a instituției de credit și va continua plățile.
„Comunicăm tuturor clienților Sucursalei Credit Europe Bank Brașov, din Bd. Mihail Kogălniceanu Nr. 19, care au constatat efectuarea unor tranzacții neautorizate pe conturile lor, că banca va restitui acestora toate sumele de bani pentru care sunt identificate documente justificative”, se precizează în comunicatul băncii.
Credit Europe Bank precizează că, deoarece tipologia operațiunilor este diferită, instituția bancară a demarat o cercetare internă și, pe măsură ce tranzacțiile efectuate fără acordul clienților sunt confirmate cu documente, se vor restitui sumele de bani datorate.
Totodată, banca își asumă responsabilitatea restituirii sumelor revendicate, subliniind că dispune de lichiditățile necesare onorării acestor plăți.