Părinți: Profesorii, MECTS și Guvernul să rezolve problemele prin dialog, în conflicte suferă elevii



Federația Națională a Asociațiilor de Părinți din Învatamântul Preuniversitar face apel la cadrele didactice, Ministerul Educației și Guvern pentru a găsi calea către un dialog constructiv în vederea rezolvării tuturor problemelor, pentru că din conflicte singurii care au de pierdut sunt copiii.
Protestele anunțate de federațiile sindicale din învățământ au fost analizate, duminică, în prima dezbatere a Colegiului Director al Federației Naționale a Asociațiilor de Părinți din Învatamântul Preuniversitar.
„În acest sens, părinții fac un apel la cadrele didactice, Ministerul Educației Cercetării Tineretului și Sportului (MECTS) și Guvern pentru a găsi calea către un dialog constructiv în vederea rezolvării tuturor problemelor. Atragem atenția în mod serios asupra faptului că, de fiecare dată, în conflictele dintre sindicate și Guvern adevărații perdanți sunt copiii, copiii noștri, ai contribuabililor și ai electoratului din această țară”, se arată într-un comunicat al Federației Naționale a Asociațiilor de Părinți.
Părinții cred că prin continuarea acestor stări conflictuale în care nu este lăsat loc dialogului și se folosesc poziții de forță este încălcat dreptul fundamental al copilului la educație, care presupune și evaluarea cunoștințelor și competențelor acestora.
„În prezent, elevul român, copilul nostru, beneficiar direct al unui sistem de educație bolnav, nereformat, este victima unor programe și curricule aberante, rupte de realitate. Nu trebuie să-l mai folosim și ca masa de manevră sau carne de tun în conflictele dintre MECTS, Guvern și sindicate”, a precizat sursa citată.
În Colegiul Director al federației a fost analizat și proiectul Legii educației, reprezentanții părinților considerând că este important ca dezbaterile cu privire la actul normativ să se poarte și centralizat, astfel încât fiecare parte implicată în procesul educațional să-și poate susține punctele de vedere cu privire la reforma sistemului educațional.
La ședință au participat membrii Comitetului executiv și ai Colegiului Director (președinții organizațiilor regionale) ai federației. „Dezbaterea va continua și în următoarele zile, astfel încât FNAP-IP să poată exprima punctul de vedere al părinților, beneficiarii secundari ai procesului educațional”, se mai arată în comunicat.
Cadrele didactice nu mai trec în catalog notele și calificativele elevilor, începând de luni, nemulțumite că salariile au scăzut prin aplicarea Legii unice, dar și că nu au fost consultate la Legea educației, aceasta fiind prima acțiune din calendarul protestelor anunțate de federațiile din educație.
În 25 martie, sindicaliștii din învățământ vor organiza un miting în Piața Victoriei, urmat de un marș de protest care se va încheia la Ministerul Educației, concomitent cu un pichet la Ministerul Muncii.
Tot în 25 martie vor fi suspendate cursurile în toate școlile, pentru a fi organizate dezbateri pe proiectul Legii educației, sindicaliștii reclamând că acesta nu a fost trimis cadrelor didactice pentru a fi analizat.
În 14 aprilie, Birourile executive ale federațiilor din învățământ vor analiza concluziile strânse în urma dezbaterii pe proiectul Legii educației și vor face un material pe care îl vor trimite în Parlament.
Federațiile din învățământ au mai decis ca 22 aprilie să fie zi de protest național, cu încetarea activității de instruire și predare în unitățile de învățământ.
Sindicaliștii amenință că dacă în urma acestor acțiuni de protest nu vor fi găsite soluții pertinente pentru problemele pe care le ridică angajații din educație, la începutul lunii iunie ar putea fi declanșată greva generală pe termen nelimitat, care va duce la neîncheierea situației școlare, deci la blocarea anul școlar. Liderii sindicali spun că acțiunile de protest nu vizează doar salariații din sistem, ci și ceea ce se întâmplă cu elevii.
Totodată, sindicaliștii din educație au mai decis organizarea unor delegații din partea celor patru federații care să înainteze memorii Parlamentului European și care să se întâlnească cu comisarii europeni pe Educație și Justiție pentru a le prezenta situația învățământului românesc și modul în care sunt încălcate drepturile angajaților din domeniu.