Numărul reclamațiilor la CSA a crescut cu peste 120% la șase luni, depășind 5.000



Comisia de Supraveghere a Asigurărilor (CSA) a primit, în primul semestru, 5.028 de reclamații privind serviciile asigurătorilor sau ale brokerilor, cifră în creștere cu 121,7% față iunie 2009, potrivit datelor instituției.
Din totalul reclamațiilor, 4.026 au avut ca obiect neplata despăgubirilor cuvenite, ca urmare a neconcordanțelor stabilite de asigurători în dinamica accidentelor, a reparațiilor suplimentare efectuate și neconstatate inițial sau ca urmare a constatării unor avarii mai vechi, conform informațiilor publicate într-un buletin al CSA.
„Un număr de 371 de reclamații, reprezentând 7,38% din total, au avut ca obiect recalcularea valorii despăgubirilor cuvenite”, se arată în buletin.
Pe categorii de polițe, cele mai importante evoluții au fost înregistrate de asigurările CASCO, acestea crescând cu 80,1% față de iunie 2009, asigurările RCA – 134,3% și asigurările de viață – 50%.
„Cauzele acestor creșteri sunt disfuncționalitățile apărute în protocolarea unor cazuri de daune RCA soluționate prin constatul amiabil, determinate de completarea incorectă a formularului «Constatare amiabilă de accident» atât de către asigurați cât și de păgubiți, astfel încât, în multe situații, acesta nu furnizează acele elemente și fapte necesare soluționării dosarelor de daună”, se menționează în buletin.
De asemenea, CSA explică aceste creșteri prin necunoașterea de către asigurați a condițiilor de asigurare facultativă CASCO sau a condițiilor generale aferente celorlalte tipuri de asigurari facultative, precum și prin disfuncționalitățile apărute între asigurători și unitățile de reparații auto care au dat naștere la nemulțumiri din partea unor asigurați.
„Acestea derivă în principal din nerespectarea de către unitățile reparatoare a timpilor normați de manoperă și a cantităților de materiale aferente operațiunilor precum și a prețurilor rezultate din sistemele de evaluare a pagubelor utilizate de asigurători (gen AUDATEX, DAT, etc), generându-se astfel neînțelegeri în stabilirea cuantumului despăgubirilor”, se precizează în buletin.
În perioada analizată, CSA a soluționat favorabil 2.960 de petiții, adică 58,9% din totalul reclamațiilor înregistrate în această perioadă.
La nivelul anului 2009, Comisia a primit 6.041 de reclamații, cifră de peste trei ori mai ridicată decât în urmă cu un an.