MECI a început o campanie privind accesul la educație al grupurilor dezavantajate



Ministerul Educației, Cercetării și Inovării (MECI) a început, marți, o campanie pentru îmbunătățirea accesul la educație al grupurilor dezavantajate și promovarea educației incluzive, în care sunt vizați în special copiii romi și cei cu dizabilități.
Sub mesajul „În școală nu este loc pentru discriminare. Cunoaște-mă înainte să mă judeci”, Ministerul Educației, Cercetării și Inovării (MECI) a lansat, marți, campania de comunicare în cadrul proiectului „Evaluare de impact și diseminarea rezultatelor programelor Phare – Acces la educație pentru grupuri dezavantajate”.
„Obiectivul general al acestui proiect este de a promova educația incluzivă, cu focalizare pe romi și pe copiii cu dizabilități, de a combate excluziunea socială și marginalizarea și de a promova drepturile omului și șanse egale, prin diseminarea la nivel național a exemplelor de bune practici”, se arată într-un comunicat de marți al MECI.
Proiectul vizează și creșterea gradului de conștientizare în rândul părinților, copiilor, cadrelor didactice, a opiniei publice și formatorilor de opinie pentru eliminarea segregării în școli și pentru promovarea toleranței și multiculturalismului.
Potrivit inițiatorilor proiectului, școala are un rol extrem de important în modelarea sau corectarea comportamentelor copiilor față de colegii lor care aparțin unor minorități.
„Credem în acest proiect și în rezultatele sale. Știm că impactul vizual poate face mai mult decât o mie de cuvinte. De aceea, lansăm această campanie cu dorința de a sensibiliza persoanele care fac educație în România, deopotrivă cadre didactice și părinți. Atitudinea lor în procesul de educație modelează respectul copiilor, adulții de mâine, față de diferențe, față de diversitate”, a afirmat Liliana Preoteasa, director general în cadrul MECI și coordonator al unității de implementare a acestui program.
Campania se desfășoară în perioada septembrie – noiembrie. Materialele campaniei vor fi promovate pe site-ul www.totilascoala.ro, blogul http://totilascoala.wordpress.ro, prin afișe, newslettere, broșuri și un spot video.
În acest sens vor fi folosite elemente specifice școlii, de tipul tablei de scris, jurnalului, compunerii, desenului, sălii de festivități, scenetei, toate exprimând manifestări din experiența de viață a oricărui copil.
Mesajele campaniei vor fi transmise prin intermediul mass-media, cât și prin inspectorate școlare, casele corpului didactic, școli și grădinițe, atât la nivel central, cât și local.