Mașinile Dacia Logan fabricate în România vor fi vândute în Ucraina sub marca Renault



Autovehiculele Dacia Logan vor fi vândute în Ucraina sub marca Renault începând din septembrie, pentru a obține mai multă notorietate pe piață, mașinile urmând să fie livrate din România, a anunțat directorul general al Renault Ucraina, Marc Le Gratiet, citat de cotidianul Kyiv Post.
Grupul francez analizează, însă, și posibilitatea de a importa în Ucraina și autovehicule Logan din Rusia, a adăugat oficialul.
Renault vizează o cotă pe piața ucraineană de 3,9% pentru mașinile Logan în 2009, respectiv 4,9% în 2010.
Măsura a fost luată, întrucât doar șase din 90 de mărci auto prezente în Ucraina au întrunit notorietatea corelată unei cote de piață de 5% sau mai mult, a spus Le Gratiet.
„Unificarea brandurilor sub marca Renault ne va permite să devenim mai vizibili pe piață, iar strategia noastră este să atingem o cotă de 5%”, a afirmat oficialul Renault, precizând că posesorii de auomobile Dacia vor rămâne clienții lanțului de dealeri, urmând să fie informați personal în acest sens.
Renault a subestimat impactul prezenței a peste 90 de branduri auto la introducerea mărcilor Renault și Dacia pe piața ucraineană, a adăugat el.
În acest moment mașinile Dacia includ multe piese Renault, cele mai importante fiind motorul și transmisia, iar modelul Logan Sandero este pe aceeași treaptă de calitate cu autovehiculele Renault, potrivit directorului diviziei locale a constructorului francez.
Totodată, măsura va permite concentrarea resurselor pentru promovarea mărcii Renault în Ucraina, consideră el.
„Dezvoltarea celor două branduri necesită cheltuieli mari de publicitate și investiții majore în dezvoltarea rețelei de dealeri, în timp ce fuziunea celor două lanțuri de reprezentanți va permite investiții pentru dezvoltarea rețelei programului de creditare destinat clienților”, a declarat Le Gratiet.
Administrarea separată a celor două branduri ar avea sens doar în situația în care o marcă ar avea 105 din piață iar cealaltă 15%.
În primele opt luni ale anului, cota de piață a Renault în Ucraina a fost de 1,6%, iar cea a Dacia de 2,3%. Piața auto ucraineană este estimată la circa 180.000 de unități în 2009, urmând să crească cu 17% în 2010, potrivit directorului Renault.
Producătorul auto Dacia a vândut, în primele șase luni, 153 826 vehicule, cu 20,3% mai mult față de nivelul înregistrat în perioada ianuarie – iunie 2008, de 127.842 unități, pe fondul creșterii vânzărilor la export cu 60,4%, care a compensat scăderea de 49,5% de pe piața internă.
Exporturile au ajuns la la 130.668 vehicule în primele șase luni ale anului.
Cea mai importantă piață a Dacia este Germania, urmată de Franța și România.