Liderul sindicatului „Libertatea Căi Ferate” din cadrul Regionalei CFR Cluj, Grigore Mare, respinge ideea unor noi concedieri în sistem și spune că sindicaliștii nu au fost consultați, transmite corespondentul MEDIAFAX.
Grigore Mare a declarat, joi, corespondentului MEDIAFAX, că, săptămâna viitoare, va avea loc la București o întâlnire a reprezentanților tuturor sindicatelor din domeniul feroviar, pentru a stabili măsurile de protest față de această situație.
„O nouă concediere este o decizie total negândită, iresponsabilă, cu care nu suntem de acord. Sindicatele nici nu au fost consultate, am aflat din presă ce se urmărește. Reforma la Calea Ferată se face numai dând oameni afară, ceea ce nu este normal. Oamenii vor fi afectați și cei care rămân vor trebui să facă și ceea ce făceau colegii care pleacă. Sindicaliștii din sistem se întâlnesc, săptămâna viitoare, la București pentru a analiza situația și a uza de toate drepturile legale de protest”, a spus Grigore Mare.
Potrivit liderului de sindicat din Regionala CFR Cluj, în cazul în care reducerile de personal vor continua, traficul pe calea ferată din România va fi distrus.
„Dacă se merge în acest ritm, dacă se mai dau afară oameni, se anulează trenuri și se desființează stații și curse, traficul pe calea ferată se va distruge în România”, a spus Mare.
El a subliniat că, în cadrul Regionalei CFR Cluj, mai lucrează aproximativ 5.000 de angajați, față de cei 20.000 câți erau la începutul anilor 1990.
Ministerul Transporturilor și Infrastructurii (MTI) pregătește un proiect care vizează disponibilizarea a 12.800 de angajați din sectorul feroviar până la sfârșitul lunii septembrie, au declarat pentru MEDIAFAX surse din sectorul feroviar.
Astfel, cei mai mulți disponibilizați vor fi la CFR Marfă (5.000 de angajați), urmată de CFR Călători, cu 3.900 de salariați, CFR SA, cu 2.900 de persoane, și Electrificare CFR, cu 1.000 de concediați.
În perioada martie-aprilie, MTI a disponibilizat 10.361 de persoane din cauza situației economico-financiară a companiilor care nu mai permite continuarea activității fără aplicarea unui program de restructurare și reorganizare.
Cei mai mulți salariați au fost disponibilizați de la CFR Marfă (6.700), următoarele două companii în funcție de numărul concedierilor fiind CFR Călători (1.100) și Întreținere și Reparații Vagoane „CFR IRV” (800).
Aceștia vor primi pe lângă indemnizația de șomaj, o sumă de două ori mai mare decât salariul mediu net pe economie, la data desfacerii contractului de muncă, la care se adaugă un venit lunar de completare pentru o perioadă de 12-15 luni.