În urmă cu nouă ani, în onoarea ei, Colegiul Național „Petru Rareș” Suceava instituia premiul „Olive”, distincție ce se acordă elevilor care se implică în activități de caritate, generoși, energici, care demonstrează compasiune, creativitate și umor.
Tot în același an, respectiv 2006, Olivia Vereha a absolvit colegiul menționat și a ales să studieze jurnalismul la București, domeniu în care profesează încă din primul an de studenție.
După numeroase experiențe în presa scrisă și online, de aproape doi ani Olivia este redactor-șef al revistei Insight Tarom, publicație creată special de Tarom și distribuită la bordul aeronavelor companiei, un partener de zbor plăcut și bogat în informații pentru toți pasagerii.
În același timp, Olivia predă cursul „Online de la A la Z” în cadrul căruia îi învață pe micii antreprenori să-și transfere cu succes afacerea în mediul online și să creeze o platformă sănătoasă și eficientă pentru reușita businessului lor.
Ne mărturisește cu entuziasm că își dorește să continue și să se perfecționeze în activitatea de consultanță și să-i ajute pe cursanții săi să descopere și să-și creeze strategii puternice în online.
Iar cu același entuziasm ne-a povestit și despre timpul petrecut la catedra seminarului de Producție multimedia și audio video, de la Universitatea din București, despre proiecția din 2013 la Festivalul de la Cannes a scurtmetrajului „Diafan”, dar și despre Shuffle, trupa de indie rock în care cântă de doi ani.
Experiențe în online și print
„Am trecut prin multe redacții și prin și mai multe funcții, de la reporter de teren cu pix și carnețel de 1,5 lei cumpărat din trenul care aduce moldovenii în București, până la redactor-șef și coordonator editorial pe proiecte online (și câteodată print)”, rezumă cu umor Olivia activitatea sa de nouă ani din domeniul jurnalismului.
Din 2014 este redactor-șef la Insight Tarom, revista de tradiție a Companiei Naționale de Transporturi Aeriene, publicație realizată pentru pasagerii aeronavelor, care apare o dată la două luni.
„Atât în Insight Tarom, cât și în SkyLady, cealaltă publicație a companiei, ne-am dorit să aducem interviuri cu personalități de marcă din România, oameni de literatură, istorici, personalități care nu se expun atât de mult în media. Ne-am propus să acordăm o mai mare atenție valorilor românești. Totodată, cititorii pot găsi informații din diverse domenii de interes, de la cele de business și recomandări de destinații, până la cele auto și despre tehnologie”, mărturisește Olivia.
Iar interviurile cu personalități precum Catherine Deneuve, Pedro Almodovar sau cu regizorul filmului de Oscar „12 ani de sclavie”, Steve McQueen, ori alți oameni care excelează prin calitățile lor profesionale și se constituie în modele pentru societate au fost repere de reușită pentru echipa pe care o coordonează.
Însă până la a se opri la presa scrisă, „domoală și migăloasă”, în cei nouă ani de jurnalism Olivia a trecut prin larma și agitația redacțiilor de breaking news, a lucrat pentru agenții de știri, a coordonat ediția online a revistei Income Magazine, o platformă complexă ce îmbină printul, radioul, televiziunea și online-ul, a lucrat ca editor și coordonator multimedia pentru România liberă, a trasat direcțiile de dezvoltare pentru www.casamea.ro – cel mai vizualizat site din nișă home and deco din România.
A dezvoltat și implementat multe platforme online, „de la desenat site-urile pe hârtie până la politică editorială și implementare”, site-uri care au urcat repede în trafic și și-au crescut vizibilitatea printre produsele similare din segmentul lor.
Iubește dinamica amețitoare a online-ului, „mediul care te surprinde o dată la câteva minute”, după cum ea însăși mărturisește.
„Online de la A la Z”
Din luna martie a acestui an, Olivia a dezvoltat un curs despre mediul online, în cadrul căruia încearcă să-i învețe și să-i ajute pe cursanții săi, mare parte tineri antreprenori, să descopere modelele și strategiile de succes pentru reușita în această industrie.
Le livrează novicilor informații accesibile și actuale despre mediul online, cum funcționează acesta și cum pot beneficia de potențialul enorm care este oferit printr-o prezență online de top.
„Mi-am dorit foarte mult să ajung în zona asta de training. Am construit cursul «Online de la A la Z» în care mi-am pus toată experiența mea din ultimii nouă ani din online, pornind de la imagine, cum trebuie să arate un site, până la cum învățăm să scriem corect, cu puțin social media, un pic de cifre, statistici. Încerc să-i fac pe oameni să înțeleagă comportamentul lor în mediul digital, reguli de navigare, cum funcționează lucrurile în online, ce apasă utilizatorii, unde apasă, ce citesc”, a explicat tânăra.
„Online de la A la Z” este un ghid de bază pentru micii antreprenori care vor să-și transfere cu succes afacerea în online, însă fără costuri ridicate.
„Încerc să acopăr tot procesul de creare a unui produs digital, de la conceperea site-ului până la dezvoltarea strategiei de conținut. Îi ajut pe cursanți să-și creeze o strategie puternică în online. Iar din toamnă voi susține cursul la un nivel mult mai avansat și mult mai detaliat, alături de specialiștii de la Social Smarts – Alexandru Negrea și Andrei Roșca – cu accent pe zona asta de construcție propriu-zisă a unui site”, a detaliat Olivia.
Cântă alături de prieteni în trupa Shuffle
Când nu e online, Olivia cântă coveruri alături de patru prieteni în formația Shuffle, un proiect de suflet, de astâmpăr, prin care face și acte caritabile.
„Plănuim pentru anul viitor să ieșim cu materiale proprii”, spune Olivia.
Shuffle se înființa în 2013, întâmplător, când proiectul de fundraising pentru înființarea unui cabinet gratuit de psihoterapie pentru oameni cu depresie severă, „Miercuri 10”, avea nevoie de un eveniment artistic. De atunci concertele s-au ținut lanț.