Muncitorii firmei israeliene Shapir Structures, cei care trebuie să execute modernizarea DN 18 pe dezastruosul sector Iacobeni-Moisei, au început să lucreze la drum în zona Moisei – Borșa. Apariția acestora a dat speranțe șoferilor care au trecut prin zonă, care s-au gândit că șantierul ar putea fi deschis și pe raza județului nostru, în comunele Cârlibaba și Ciocănești, unde DN 18 este un adevărat dezastru de ani de zile. Din păcate, veștile date de unul dintre oficialii firmei Shapir nu sunt deloc bune.
Contactat de Monitorul de Suceava, inginerul-șef al Shapir, Julien Starosta, a exclus varianta ca lucrările să se extindă spre Suceava.
„Noi am început să lucrăm, respectăm contractul, însă Guvernul României nu o face”
„Noi am început să lucrăm, respectăm contractul, însă Guvernul României nu o face. Am început să lucrăm pe banii noștri, însă nu o vom mai face mult timp. Tocmai am primit o nouă hârtie oficială prin care suntem anunțați că bugetul pentru lucrări pe acest an este zero”, a declarat inginerul-șef. În aceste condiții, Starosta a precizat că nici lucrările începute la Borșa nu vor fi finalizate prea devreme, iar de o extindere a șantierului spre Cârlibaba nici nu poate fi vorba. El a mai spus că firma ar avea de recuperat bani pentru lucrări în avans din anii anteriori și, în aceste condiții, cu atât mai mult nu se poate lucra în continuare în avans, pe datorie.
Faptul că în 2014 nu există buget pentru lucrări pe DN 18, pe sectorul Iacobeni-Moisei, poveste care se repetă deja din 2011, a fost de altfel sugerat de autoritățile locale și oficialii Companiei Naționale de Autostrăzi și Drumuri Naționale (CNADNR) încă de la începutul anului. Pentru cei 40 de kilometri cu gropi ai DN 18 pe raza județului Suceava s-a avansat ca variantă provizorie doar efectuarea unor lucrări minime de refacere a porțiunilor impracticabile. Din păcate, pe DN 18, de la intersecția cu DN 17, la Iacobeni, și până la limita cu Maramureșul, nu s-a făcut absolut nimic până acum în 2014.
DN 18 este șoseaua care pleacă de la intersecția cu DN 17, la Iacobeni, și traversează comunele Ciocănești și Cârlibaba și apoi continuă mai departe spre Sighetu Marmației și Baia Mare.
Sectorul Iacobeni-Moisei se află din 2011 în administrarea firmei israeliene Shapir Structures. Trebuia finalizat în august 2013, însă, din lipsa fondurilor, pe sectorul de pe raza județului Suceava abia s-au făcut o serie de cârpeli cu plombe, în 2013. Acestea din urmă au avut o eficiență extrem de scăzută, drumul fiind în continuare extrem de prost.
Lucrarea trebuie finanțată de Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale, beneficiarul lucrării, cu bani de la bugetul de stat.
Vești proaste
Israelienii de la Shapir lucrează la DN 18 în zona Borșa, însă nu au de gând să vină spre Suceava
