Școala Gimnazială “Ion Irimescu” și Grădinița cu Program Normal “Lizuca” din municipiul Fălticeni au desfășurat împreună, marți, 15 noiembrie, activități având ca temă “Împreună pentru pace”. Printre acestea s-au numărat dialoguri-dezbateri, ateliere de lucru în cadrul cărora s-au confecționat porumbei și un scurt program artistic.
Educatoarea Donița Bălan, coordonator proiect la nivel preșcolar, ne-a declarat:“Educația globală cuprinde: educația pentru dezvoltare, educația pentru drepturile omului, educația pentru durabilitate, educația pentru pace și prevenirea conflictelor și educația interculturală și se fundamentează pe înțelegerea problemelor fundamentale ale cetățeniei globale: Conștientizarea trăirii într-o lume globalizată și a rolului nostru ca cetățeni ai acestei lumi; Atitudini de respect pentru diversitate și abilități de comunicare interculturală; Înțelegerea cauzelor și a efectelor problemelor majore care afectează lumea; Oportunități de a concepe și a lua măsuri pentru a face lumea un loc mai echitabil și durabil”.
De la prof. IrinaCeparu, coordonatoarea proiectului din partea Școlii Gimnaziale “Ion Irimescu”, am aflat că tema propusă a creat un cadru pentru înțelegerea drepturilor și responsabilităților cetățeniei europene, a înțelegerii necesității de menținere a păcii.
În cadrul evenimentului educațional desfășurat marți, copiii au fost implicați în activități atractive, ca: “Iubim pacea”, “Pacea – virtute spre bunăvoință, încredere și armonie”, “Porumbeii păcii”, “Să ne rugăm pentru pace” și “Copacul păcii”.
Educatoarea Doinița Bălana declarat:“Sub deviza «Plant a Tree for Pace 2016», preșcolarii de la Grădinița «Lizuca» Fălticeni au plantat în luna septembrie, în curtea unității, un copăcel al păcii, de care ne-am folosit acum în dezbaterile despre pace și l-am împodobit cu porumbei, pentru a trage un semnal asupra importanței păcii pe Pământ, a rezolvării conflictelor pe cale non-violentă, cât și pentru dobândirea de competențe și luarea angajamentului de a fi implicați activ în căutarea păcii.Activitățile derulate au urmărit ca preșcolarii săînțeleagă cât mai bine tot ceea ce presupune ideea de pace în scopul identificării resurselor necesare pentru a o susține și menține”.