Trei indivizi care au furat în mai multe rânduri cale ferată de pe sectorul de linie Gura Putnei – Nisipitu, închis după inundațiile din 2008, au fost prinși în flagrant pe 29 decembrie, după o acțiune de urmărire în care polițiștii au făcut uz de armă și i-au imobilizat pe fugari cu ajutorul sprayului iritant lacrimogen.
Constantin Betean, în vârstă de 40 de ani, fratele său, Traian Betean, de 22 de ani, ambii din Vicovu de Sus, și Ionuț Stoian, tot de 22 de ani, cu domiciliul în comuna botoșăneană Cristinești, rudă cu primii, au fost depistați într-o zonă izolată dintre stațiile CFR Gura Putnei și Straja, unde demontaseră cinci șine de cale ferată și mai multe elemente de prindere ale acestora pe care, în momentul surprinderii în flagrant, le încărcau în căruța cu care veniseră în zonă.
Acțiunea a fost coordonată de lucrătorii Serviciului Județean al Poliției Transporturi Suceava, cu sprijinul jandarmilor și al polițiștilor de la Secția Rurală Vicovu de Jos.
Cum indivizii au luat-o la fugă, polițiștii au tras focuri de armă în plan vertical, pe doi prinzându-i și imobilizându-i în scurt timp, iar pe al treilea puțin mai târziu.
25 de kilometri de cale ferată, pradă hoților
Fapte de furt de cale ferată din zona Straja-Vicov s-au repetat de mai multe ori în ultimii doi ani, autorii identificați de poliție fiind mai de fiecare dată dintre membrii familiei de romi Betean din Laura – Vicovu de Sus. A mai existat chiar un episod de urmăriri cu focuri de armă, în iunie 2010, atunci hoții fiind depistați cu o căruța în care erau transportate șine de cale ferată (36 de metri).
Cei trei indivizi prinși pe 29 decembrie au fost prezentați Judecătoriei Rădăuți, cu propunere de arestare preventivă, instanța emițând pe numele lor mandate de arestare pentru 29 de zile.
Comisarul-șef Florin Catană, șeful Serviciului Județean al Poliției Transporturi Suceava, a declarat: „Cei trei erau în vizorul nostru de mai multă vreme, sunt suspecți și în alte fapte de furt din acea zonă de cale ferată și au antecedente penale. Ei acționau în zonele de cale ferată greu accesibile, aflate în pădure, unde accesul auto este imposibil”.
Linia 515 Dornești – Gura Putnei (Putna) – Nisipitu a rămas, după inundațiile din 2008, funcțională doar până la Gura Putnei, restul de 25 de kilometri de cale ferată, pe întinderea Gura Putnei – Straja – Falcău – Brodina – Nisipitu, devenind ținta hoților de fier vechi.