Hotelierii români câștigă dublu de la turiștii autohtoni decât de la cei străini, în condițiile în care foarte puține unități de cazare de pe litoral acceptă prețurile mai mici solicitate de tour operatorii internaționali, a declarat, joi, Lucia Morariu, secretar de stat în Ministerul pentru Turism.
„Din discuția pe care am avut-o ieri cu reprezentanții TUI am aflat că ei primesc de la un hotel de patru stele din Bulgaria un tarif mediu de 28 euro pe noapte, în timp ce hotelierii români solicită tarife de cazare mult mai mari, pe care nu le acceptă unele dintre marile agenții de turism străine”, a spus Lucia Morariu, secretar de stat în Ministerul pentru Întreprinderi Mici și Mijlocii, Comerț, Turism și Profesii Liberale, prezentă la Târgul de Turism de la Berlin.
Ea a dat ca exemplu un hotel all inclusiv de patru stele de pe litoralul românesc al cărui tarif de cazare depășește 50 euro pe noapte.
Secretarul de stat crede că, chiar dacă în momentul de față hotelierii autohtoni câștigă mai mult de pe urma turiștilor români, în timp ar putea avea de suferit, deoarece aceștia vor căuta să își petreacă vacanțele și pe alte destinații decât litoralul românesc.
„Prețurile pe care le plătesc în sezon pentru hotelurile noastre nu pot fi vândute pe piața Germaniei. Litoralul românesc se vinde mult mai greu în Germania decât în România. Întrebarea este dacă ne dorim pentru perspectivă ca turiștii români să revină în România. Ministerul Comerțului și Turismului și eu personal credem că aceasta este condiția pentru ca litoralul românesc să mai funcționeze și peste cinci, șase sau șapte ani”, a mai spus Morariu.
În comparație, stațiunile de pe litoralul bulgăresc, chiar dacă acceptă tarife mult mai mici de cazare față de cele din România, câștigă în plus de pe urma mijloacelor de agrement.
„Un turist străin nu cheltuiește pe litoralul românesc mai mult de zece euro pe zi în afara cazării, pentru că nu prea are pe ce. În Bulgaria în schimb, cheltuiala medie a unui turist străin, în afara serviciilor de cazare, este de 50 euro. De acolo, turistul poate cumpăra diverse suveniruri, obiecte de îmbrăcăminte, articole pentru copii și jucării”, a declarat, pentru MEDIAFAX, Iulian Andrei, directorul agenției de turism Blue Line, reprezentantul în România a tour operatorului german ITS.