De luna viitoare, gunoiul produs de suceveni va fi transportat la Botoșani, la groapa de gunoi a orașului, unde nu doar distanța mai mare va crește costurile, ci și tarifele de depozitare, mai mari decât la Fălticeni.
Tocmai de aceea, municipalitatea suceveană a căutat mai multe soluții prin care să reducă costurile suplimentare impuse odată cu închiderea gropii de gunoi de la Fălticeni, la 15 iunie 2010.
“Am convenit cu Rosal ca transportul să se facă în autospeciale de mare capacitate, de 18 metri cubi, care să aibă și remorcă, în care să mai încarce încă 18 metri cubi, astfel încât să ducem dintr-un singur transport 36 de metri cubi de gunoi, să avem o eficiență cât mai mare. Cu strategia făcută de noi, de colectare selectivă, pe care vrem să o punem în practică curând, sperăm să reducem mult cantitatea de gunoi pe care o vom transporta la Botoșani, undeva la 70% din cât se transportă acum la Fălticeni.
Prin aceste măsuri vrem să ne închidem cu costurile de colectare și depozitare a gunoiului la un nivel apropiat de cele din prezent”, a declarat ieri primarul Sucevei, Ion Lungu.
În prezent, autospecialele cu care este colectat gunoiul din Suceava și apoi transferat la groapa de deșeuri de la Fălticeni au o capacitate de 9 metri cubi.
Practic, transporturile care vor fi făcute către groapa de gunoi de la Botoșani vor avea o capacitate de patru ori mai mare, pentru a fi compensate cheltuielile suplimentare generate de distanța mult mai mare ce trebuie parcursă până în județul vecin.
O cheltuială suplimentară este generată și de tarifele de depozitare a gunoiului, mai mari decât cele de la Fălticeni.
Tariful de operare și depozitare a gunoiului în rampa de la Botoșani este de 9 lei pe metrul cub, comparativ cu 7 lei pe metrul cub, cât este acum la Fălticeni.
Pentru a reduce costurile
Gunoiul din Suceava va fi dus la Botoșani în cantități mai mari și transporturi mai puține
