Elevi și profesori de la Școala Gimnazială Nr. 4 Suceava, în Spania, în cadrul unui proiect Erasmus+ împotriva bullying-ului



Elevi și profesori de la Școala Gimnazială Nr. 4 Suceava, în Spania, în cadrul unui proiect Erasmus+ împotriva bullying-ului
Elevi și profesori de la Școala Gimnazială Nr. 4 Suceava, în Spania, în cadrul unui proiect Erasmus+ împotriva bullying-ului

În perioada 25-31 mai 2024, două cadre didactice de la Școala Gimnazială Nr.4 Suceava, împreună cu trei eleve din ciclul primar au participat, în Spania, la activitățile Proiectului „Stop bullying through inclusion games”, Program Erasmus+, AC2 -KA210-SCH-000160353.
Împreună cu cadre didactice și elevi de vârstă școlară mijlocie din Italia, țara coordonatoare, Turcia și Spania, profesoara pentru învățământul școlar Mirela Florentina Mazilu, consilierul școlar Ramona Olimpia Întorsură și elevele Dascălu Anastasia, Petrariu Ioana și Șelet Sofia au participat la mobilitatea din Spania, intitulată „Un prieten, o comoară”, care s-a desfășurat la instituția de învățământ COLEGIO RURAL AGRUPADO No11 AZAHAR, LA MATANZA-ORIHUELA.
Mobilitatea a abordat tema combaterii fenomenului de bullying în școli și comunități și s-a realizat eficient prin diverse activități recreative și jocuri incluzive. O abordare inovatoare pentru a promova mesajul „stop bullying” a fost organizarea unor sesiuni de jocuri de masă incluzive (board games), care au încurajat colaborarea și respectul reciproc între copii. Aceste activități au fost variate și atractive, oferind oportunități de implicare activă tuturor participanților.
Jocurile de rol antibullying i-au ajutat pe copii să-și dezvolte competențele lingvistice în limba engleză și au experimentat diferite perspective prin care pot învăța cum să reacționeze adecvat în situații dificile.
Atelierele despre jocurile din regiune și practicarea jocurilor tradiționale au fost, de asemenea, o modalitate excelentă de a promova cooperarea și incluziunea, oferind un sentiment de apartenență și respect pentru patrimoniul local.
Sub îndrumarea cadrelor didactice, elevii jucat o gimcană incluzivă organizată pentru a încuraja munca în echipă și rezolvarea problemelor într-un mod distractiv și competitiv, dar fără a crea rivalități nesănătoase. Acest tip de activitate a pus accentul pe importanța cooperării și a sprijinului reciproc.
Prin implementarea acestor strategii, se poate crea un mediu sigur și prietenos pentru toți copiii, unde bullying-ul este combătut eficient și unde fiecare copil se simte valoros și respectat.


Elevi și profesori de la Școala Gimnazială Nr. 4 Suceava, în Spania, în cadrul unui proiect Erasmus+ împotriva bullying-ului
Elevi și profesori de la Școala Gimnazială Nr. 4 Suceava, în Spania, în cadrul unui proiect Erasmus+ împotriva bullying-ului
Elevi și profesori de la Școala Gimnazială Nr. 4 Suceava, în Spania, în cadrul unui proiect Erasmus+ împotriva bullying-ului
Elevi și profesori de la Școala Gimnazială Nr. 4 Suceava, în Spania, în cadrul unui proiect Erasmus+ împotriva bullying-ului
Elevi și profesori de la Școala Gimnazială Nr. 4 Suceava, în Spania, în cadrul unui proiect Erasmus+ împotriva bullying-ului
Elevi și profesori de la Școala Gimnazială Nr. 4 Suceava, în Spania, în cadrul unui proiect Erasmus+ împotriva bullying-ului


Recomandări

Profesori și elevi de la Școala Gimnazială Nr. 4 Suceava, în Turcia, în cadrul unui proiect Erasmus+ de prevenire și combatere a bullyingului

Profesori și elevi de la Școala Gimnazială Nr. 4 Suceava, în Turcia, în cadrul unui proiect Erasmus+ de prevenire și combatere a bullyingului
Profesori și elevi de la Școala Gimnazială Nr. 4 Suceava, în Turcia, în cadrul unui proiect Erasmus+ de prevenire și combatere a bullyingului

Cadre didactice de la Colegiul Național „Mihai Eminescu” Suceava, la Malaga: Schimb de bune practici educaționale în cadrul proiectului Erasmus+ Acreditare RO01-KA121-SCH-000215610

Programul Erasmus+ stimulează comunicarea și interacțiunea dintre elevi, la Colegiul „Vasile Lovinescu” Fălticeni