Dreptul de vot poate fi exercitat numai în baza unui act de identitate valabil



Direcția Generală de Evidență a Persoanelor – Municipiul București informează că dreptul de vot poate fi exercitat numai în baza unui act de identitate valabil, instituția anunțând că a fost prelungit programul de lucru al serviciilor publice de evidență, pentru eliberarea actelor de identitate.
Pentru eliberarea actelor de identitate persoanelor cu drept de vot care nu au sau au act de identitate cu termen de valabilitate expirat, programul de lucru al serviciilor publice comunitare de evidență a persoanelor din municipiul București a fost extins, in perioada 20 octombrie 2009 – 6 decembrie 2009, în fiecare zi, de luni până sâmbătă, între orele 8.00 – 20.00 și în zilele de duminică 22 noiembrie și 6 decembrie, când vor avea loc alegerile prezidențiale, între orele 8.00 și 21.00.
Cartea de identitate se întocmește și se eliberează pe baza cererii scrise a persoanei și a documentelor cu care, potrivit legii, se face dovada numelui, stării civile, cetățeniei române și a domiciliului.
Contravaloarea producerii și eliberării cărții de identitate este de 7 lei și se achită la ghișeele birourilor de evidență a persoanelor din sectoarele 1, 3 și 6, unitățile CEC în sectoarele 4 și 5 sau la oficiile poștale, în sectorul 2.
Pentru eliberarea unui nou act de identitate ca urmare a expirării termenului de valabilitate, cetățenii vor prezenta și un timbru fiscal în valoare de 1 leu, respectiv de 4 lei în cazul pierderii, furtului, deteriorării sau distrugerii actului de identitate.
Atunci când nu pot fi prezentate anumite documente (certificate de stare civilă, dovezi cu privire la domiciliu, etc.), se va elibera carte de identitate provizorie, caz în care se vor depune și 3 fotografii de ¾ centimetri și taxa de 1 leu, achitată în același mod ca și în cazul cărților de identitate.