Dacia a înregistrat în mai cea mai mare creștere a înmatriculărilor de autoturisme din Spania, de 231%, la 1.668 unități, în timp ce piața a avansat cu 42%, la 93.000 de unități, potrivit datelor asociației spaniole a importatorilor auto.
Cota de piață a Dacia a urcat la 1,79%, de la 0,77%. În mai 2009, constructorul auto din România a vândut 504 autoturisme în Spania.
În primele cinci luni ale anului, înmatriculările au crescut cu 144,5%, la 7.777 de unități, iar cota de piață a urcat de la 0,89%, la 1,77%. În perioada ianuarie-mai, piața din Spania a avansat cu 43,5%, la 439.771 autoturisme.
Duster, modelul SUV lansat de Dacia, ocupă locul patru în topul mașinilor de teren pe piața spaniolă, cu 677 de unități înmatriculate în mai, respectiv poziția a 13-a în primele cinci luni, cu 937 de unități.
Piața spaniolă a mașinilor de teren a urcat cu 74,5%, la 9.865 de unități în mai și cu 44,6% în ianuarie-mai, la 43.486 de unități.
Dacia ocupă poziția a 18 pe piața autoturismelor în mai și 17 la cinci luni, din 30 de mărci analizate, în timp ce Renault se plasează pe cinci atât la lună, cu 7.588 de mașini, cât și în perioada ianuarie-mai, cu 37.710 unități.
Lider al pieței autoturismelor este constructorul local Seat, cu 9.823 de înmatriculări în mai și 44.148 în ianuarie-mai, în timp ce segmentul SUV este dominat la lună de Toyota, cu 1.131 de mașini, respectiv Ford la cinci luni, cu 5.420 de unități.
În topul înmatriculărilor de SUV-uri, Renault este a noua marcă prezentă pe piață în mai, cu 394 de unități, respectiv a 15-a la cinci luni, cu 994 de unități.
În 2009 au fost vândute în Spania 8.724 de mașini Dacia, cu 25,1% mai multe decât în 2008. Piața a crescut cu 17,9%, la 952.772 de unități, în perioada menționată.