Curtea Poliției de pe strada Oituz, locul în care sunt aduse de regulă mașinile implicate în accidentele grave produse în zona Sucevei, a devenit supraaglomerată în ultimele săptămâni. Mașini contorsionate până la o limită greu de imaginat, adunate la un loc, oferă un peisaj de groază pentru trecători. Puțini sunt cei care nu se opresc să se minuneze și să se întrebe dacă a scăpat cineva din cumplitele accidente.
În momentul de față la Poliție se găsesc mai mult de zece mașini implicate în accidente.
Atrage atenția în mod deosebit ceea ce a mai rămas dintr-un autoturism Fiat Panda. Practic, partea din față a mașinii nu mai există. Împins de forța impactului, bordul s-a „lipit” de scaune. În interiorul mașinii, urmele de sânge care încă se mai observă stau mărturie nenorocirii oamenilor care au fost în acest autoturism. Au fost patru, și nici unul dintre ei nu a supraviețuit. Este vorba de accidentul produs în prima zi de Crăciun a anului trecut, atunci când autoturismul Fiat Panda (condus de părintele George Mihoc, în care se mai aflau soția sa, un fiu al acestuia, preot și el, și un tânăr dascăl) a fost lovit din sens opus de o mașină Saab, condusă de un tânăr în vârstă de 20 de ani, beat la volan. Și această din urmă mașină, mult mai puțin avariată, a ajuns tot în curtea Poliției.
O altă mașină, o altă poveste tragică. Un microbuz Renault stă abandonat la Poliție din iulie 2009. Este mașina care, pe 7 iulie, s-a izbit violent de capul din beton al unui podeț, pe DN 17, între Șcheia și Stroiești, după ce șoferul a lovit mai întâi un cal care se afla pe carosabil.
În mașină se aflau șapte persoane, șoferul și muncitori de peste hotare, care erau aduși acasă de acesta.
Urmare a impactului cu capul de beton, toate cele trei persoane de pe bancheta din față au murit strivite între fiarele mașinii.
La câțiva metri distanță, un autoturism BMW pare scos dintr-un compresor. A fost condus de un tânăr în vârstă de 19 ani, tânăr care a murit strivit sub mașină după ce s-a răsturnat de mai multe ori.
Nu mai vor să ridice mașinile în care le-au murit apropiații
Conform procedurilor legale, după ce sunt implicate în accidente grave, mașinile ajung la Poliția Rutieră, pentru efectuarea unor expertize care să aducă lămuriri cu privire la împrejurările în care s-au produs evenimentele rutiere și toate aspectele de interes în anchetă.
Ulterior, deținătorii își pot ridica mașinile. Cum însă în multe cazuri șoferii sunt decedați, iar mașinile nu mai pot fi refăcute, familiile refuză să le mai ridice, invocând adesea și efectul psihologic pe care le-ar crea-o imaginea vehiculului în care le-au murit apropiații.
În numeroase județe din țară, astfel de mașini distruse în accidente sunt dispuse în locuri des tranzitate de șoferi, pentru ca aceștia din urmă să se gândească și a doua oară înainte de a apăsa prea mult pedala de accelerație.
Mai devreme sau mai târziu, mașinile din curtea Poliției municipiului Suceava urmează să ajungă la „cimitirul” unde sunt distruse rablele.


