– Dezvoltarea orașului și reglementările legale au dus la sporirea numărului de angajați și la crearea de noi servicii și departamente, pentru care nu există și spațiile aferente
– Așa s-a ajuns la situații în care în cadrul aceluiași birou lucrează angajați de la trei compartimente diferite
Primăria Suceava a devenit neîncăpătoare pentru propriii angajați. În ultima vreme, conducerea municipalității sucevene a trebuit să apeleze la tot felul de “artificii” pentru a spori numărul birourilor pentru angajați, cele existente fiind supra-aglomerate.
Prima dată au fost “sacrificate” fumoarele – spațiile libere de la etajele superioare, unde angajații ieșeau la o țigară. Unele au fost transformate în birouri, altele în depozite pentru acte. Nu au scăpat de transformare nici terasele de la ultimele etaje, unde, prin închiderea parțială a acestora, au mai fost făcute câteva spații. Mai nou, lipsa de spații pentru birourile angajaților și pentru depozitarea documentelor municipalității a determinat conducerea Primăriei să ia decizia de a închide și o parte din holul de la parter. Astfel, de o parte și de alta a ușii de la intrarea principală în Primărie au apărut acum noi spații de birouri, acolo unde înainte erau spații libere, folosite rareori, pentru câte o expoziție culturală.
Măsura a fost justificată mai ales de înghesuiala tot mai mare de prin birourile Primăriei, care, odată cu integrarea în Uniunea Europeană, a fost nevoită să se alinieze noilor norme, în special prin înființarea de noi departamente, cât și sporirea numărului de angajați în domenii precum Integrarea Europeană, Mediu și Investiții.
“Spațiul din Primărie a devenit insuficient. E greu să lucrezi într-un birou supra-aglomerat, în care funcționează chiar și câte trei compartimente diferite, tot acolo trebuind să fie primiți și cetățenii care vin cu anumite probleme. Orașul s-a dezvoltat mult în ultima perioadă iar atribuțiile noastre sunt din ce în ce mai multe și mai complexe”, a declarat viceprimarul Sucevei, Angela Zarojanu.
Primarul municipiului reședință de județ recunoaște că lipsa spațiilor a devenit o problemă, pe care speră să o rezolve odată cu realizarea unui mini-sediu de primărie la Burdujeni, în locul vechiului Cinematograf.
“Aparent, sediul Primăriei este mare, dar să nu uităm că acesta a fost de fapt sediul unei bănci, nu a fost gândit pentru a avea multe birouri. De aceea sunt necesare mai multe modificări, cât să mai descongestionăm birourile arhipline”, spune și primarul Ion Lungu, justificând extinderea birourilor atât pe culoarele instituției, cât și pe holurile mari de la parter.





