Municipalitatea suceveană a semnat ieri contractul de modernizare a zece străzi intens circulate din Suceava, dar și de consolidare a unor poduri și pasaje rutiere, cu fonduri europene.
Contractul a fost semnat pentru o sumă de 25.857.000 de lei, fără TVA (peste 6 milioane de euro), cea mai mare parte a banilor fiind asigurați din fonduri europene.
Prin acest proiect urmează să fie modernizate străzile care fac parte din traseul E 85 – Traian Vuia, Cernăuți, Grigore Alexandru Ghica, dar și bulevardul George Enescu, Mărăști, Mihai Eminescu, Plevnei, Calea Unirii, Cuza Vodă și Universității.
Lungimea totală a străzilor propuse spre modernizare este de 8,8 km, urmând să fie modernizate și trotuarele aferente acestora. Una dintre cele mai importante componente ale proiectului o reprezintă lucrările de reabilitare și consolidare a podului de la Ițcani de peste râul Suceava, precum și a pasarelei CFR din acea zonă.
„Voi propune să înceapă lucrările cât mai repede, din mai multe puncte – posibil strada Universității ori bulevardul George Enescu. Este posibil să demarăm în paralel și strada Grigore Alexandru Ghica, o stradă lungă, pe care trebuie să se lucreze pe tronsoane, să nu blocăm traficul în totalitate”, a precizat șeful municipalității sucevene, Ion Lungu.
Lipsa experienței în asfaltări, compensată de talentul la contestații
După mai bine de jumătate de an de întârziere a desemnării unui contractor al lucrărilor care trebuie să fie finalizate până la 15 iulie 2015, sarabanda contestațiilor s-a încheiat, dar rezultatul este discutabil.
Câștigătoarea licitației a fost desemnată o firmă ieșeană, Geprocon, a cărei ofertă nici nu a fost admisă inițial de comisia de analiză a ofertelor, pe motivul că societatea nu are experiență similară.
În primă fază, oferta asocierii de firme Idecon SAU, Victor Construct SRL Botoșani și Autotehnorom Scheia a fost declarată câștigătoare, dar în urma contestațiilor depuse la CNSC (Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor) de către Geprocon Iași și Tehnic Asist SRL, ambele descalificate în prima fază, municipalitatea a fost obligată să facă reevaluarea ofertelor.
Numai că reevaluarea s-a făcut fără a fi luate în calcul ofertelor firmelor care nu au contestat licitația, adică Test Prima SRL Suceava; asocierea SUCT cu firma spaniolă Aglomancha; asocierea dintre Conbucovina, TASA Botoșani, Florconstruct și Symmetrica ori asocierile dintre firmele General Construct, Calcarul Pojorâta și Conest; Huge Construct și Geiger Transilvania SRL, invocându-se prevederi din articolul 206 al OUG 34/2006.
Complicațiile s-au ținut lanț pentru că, în perioada de contestare, asocierea General Construct, Calcarul Pojorâta și Conest Iași, dar și Huge Construct din Iași nu au prelungit valabilitatea ofertelor și nici a garanțiilor de participare, iar Geiger Transilvania a cerut garanția de participare, toate fiind astfel eliminate din competiție.
Singura asociere rămasă în cursă, Idecon SAU, Victor Construct SRL Botoșani și Autotehnorom Scheia, care a venit cu cea mai mică ofertă, de 18.765.156 de lei fără TVA, a fost descalificată pe motiv că a venit cu prețuri nejustificate.
Așa se face că, într-un final, licitația a fost câștigată de Geprocon SA, care, culmea, a fost concurată de o firmă din Botoșani care a venit cu ofertă atât de asemănătoare cu a lor, încât diferă doar ultimele trei cifre, diferența fiind doar de 104 lei.
Geprocon Iași, firma afaceristului Giani Chianschi, se mândrește cu o bogată experiență în contestarea licitațiilor la care a participat, având la activ aproximativ 75 de contestații depuse numai în ultimii șapte ani de zile.