Întreaga conducere a Maternității Giulești a fost suspendată până la finalizarea anchetei, în urma dispoziției primarului general Sorin Oprescu, informează, miercuri, municipalitatea.
’În urma anunțării rezultatelor anchetei preliminare de la Maternitatea Giulești, din dispoziția primarului general Sorin Oprescu, întreaga conducere a maternității a fost suspendată până la finalizarea anchetei”, a anunțat municipalitatea, într-un comunicat.
În funcția de director al maternității a fost numită Victoria Nicolau, medic primar anestezist.
Ministrul Sănătății, Cseke Attila, a cerut, miercuri, primarului general al Capitalei, Sorin Oprescu, demiterea echipei manageriale a Spitalului Clinic de Obstetrică-Ginecologie „Panait Sârbu” din București, în urma rezultatelor preliminare ale anchetei.
După solicitarea lui Cseke Attila, viceprimarul Capitalei Victor Iovici a declarat, miercuri, pentru MEDIAFAX că a fost luată în calcul încă de marți demiterea echipei manageriale de la Maternitatea Giulești, însă contractul este încheiat cu Ministerul Sănătății, astfel că municipalitatea nu poate să facă demiterile în acest caz.
La rândul lui, directorul Administrației Spitalelor București, Marius Savu, a declarat, miercuri, pentru MEDIAFAX că Municipalitatea ia în calcul recomandarea ministrului Sănătății privind demiterea conducerii Maternității Giulești, dar așteaptă finalizarea anchetei, acest lucru putând avea loc în zilele următoare.
În acest context, MS a făcut mai multe precizări.
Managerul Spitalul Clinic de Obstetrică-Ginecologie „Panait Sârbu” din București, Bogdan Marinescu, a încheiat cu ministrul Sănătății contractul de management nr. 243 din 14 decembrie 2006.
Contractul a avut o valabilitate de trei ani și a expirat în 14 decembrie 2009, a informat MS, într-un comunicat.
Ulterior acestei date, conform legislației prin care, printr-un proiect pilot, o serie de spitale se transferau, către Primăria Capitalei, la solicitarea Administrației Spitalelor și Serviciilor Medicale București, ministrul Sănătății l-a numit interimar, în continuare, tot pe Bogdan Marinescu.
Conform art. 178 alin. (3) din Legea 95/2006 și a noii legislații privind descentralizarea, respectiv Ordonanța nr. 48/2010, de la data transferului managementului asistenței medicale către autoritățile administrației publice locale, actul administrativ cu caracter individual de numire al managerului interimar și al comitetului director interimar, emis anterior acestei proceduri, respectiv ordinul ministrului sănătății, a devenit caduc. Astfel, persoana care are atribuții legale privind numirea managerului interimar este primarul unității administrativ-teritoriale, primarul general al municipiului București sau președintele consiliului județean, după caz.
„Competențele Ministerului Sănătății în materia numirii, respectiv eliberarea din funcție a managerului spitalului public, inclusiv a managerului interimar și a comitetului director interimar au încetat prin efectul legii”, a arătat MS.
În 8 iulie, Ministerul Sănătății a notificat Prefectura Capitalei și direcțiile de sănătate publică cu privire la aceste noi prevederi și atribuții ce revin fiecărei instituții, respectiv aceea de a numi manageri interimari și comitete directoare interimare.