Deputații din Comisia de educației au adoptat, joi, cu unanimitate de voturi, un amendament la Legea educației formulat de deputatul PNL Adriana Săftoiu, conform căruia educația fizică și sportul în sistemul preuniversitar sunt cuprinse în trunchiul comun al planurilor de învățământ.
Deputatul PNL Adriana Săftoiu a propus un nou alineat 1 indice 1 la articolul 57, care prevede că „educația fizică și sportul în sistemul preuniversitar sunt cuprinse în trunchiul comun al planurilor de învățământ”.
Primul alineat al articolului 57 reglementează cele opt competențe-cheie propuse de minister în învățământul primar și gimnazial, competențe care determină profilul de formare a elevului, competențe de comunicare în limba română și în limba maternă, în cazul minorităților naționale; comunicare în limbi străine; competențe de bază la matematică, științe și tehnologie; competențe digitale de utilizare a tehnologiei informației ca instrument de învățare și cunoaștere; competențe sociale și civice; competențe antreprenoriale; competențe de sensibilizare și de expresie culturală și competența de a învăța să înveți.
Sfătoiu a propus, inițial, ca educația fizică și sportul să fie introduse la capitolul competențe-cheie, propunând un nou alineat în urma explicației ministrului Educației, Daniel Funeriu, care a spus că aceste discipline nu țin de competențe, ci mai de grabă de abilități.
Tot la articolul 57, Comisia a decis introducerea unui nou alineat 2 indice 1, formulat de deputatul PDL Doinița Chircu, potrivit căruia „curricumul pentru clasele pregătitoare urmărește dezvoltarea fizică, socio-emoțională, cognitivă, a limbajului și comunicării, precum și dezvoltarea capacităților și a atitudinilor în învățare, asigurând totodată punțile către dezvoltarea celor opt competențe-cheie”.