CFR Călători va lansa, vineri, serviciul de achiziție prin internet a biletelor, pentru trenurile în trafic intern de tip accelerat, rapid și intercity, sistemul fiind disponibil atât persoanelor fizice, cât și celor juridice, a anunțat compania.
Pentru a achiziționa bilete prin acest sistem, utilizatorii trebuie să se înregistreze pe site-ul companiei, urmând ca toate detaliile necesare călătoriei să fie transmise pe email, fiind accesibile și din profilul propriu de utilizator.
Biletele cumpărate online sunt nominale, iar călătorii se pot prezenta direct la tren cu acestea tipărite, la orice imprimantă, sau cu ID-ul biletelor și un act de identitate, însă CFR Călători recomandă ca în tren clienții să se prezinte cu biletul tipărit.
Tichetele pot fi achiziționate oricând și oriunde în țară, la orice oră, însă numai cu anticipație între 3 și 30 de zile, pentru adulți, copiii, elevi sau studenți, la toate trenurile care circulă cu regim de rezervare în trafic intern.
Plata online se face prin card bancar, utilizând un produs de comerț electronic furnizat de Raiffeisen Bank.
Agențiile de turism, în calitate de distribuitori autorizați, vor avea posibilitatea să vândă bilete CFR online pentru clienții proprii. Pentru a deveni distribuitor autorizat al acestui serviciu este necesar ca firma să aibă licență de turism și să încheie un contract de prestări servicii cu CFR Călători.
Biletele CFR online nu permit amânarea, anticiparea sau întreruperea călătoriei, iar numărul maxim de călători pentru care se pot solicita locuri într-o singură tranzacție online diferă în funcție de tipul de vagon.
„În cazul în care se dorește cumpărarea de bilete CFR online (într-o singură tranzacție) pentru grupuri mai mari, este necesar să vă adresați direct la unitățile de vânzare ale CFR Călători”, se menționează într-un comunicat al companiei.
În prezent, călători pot rezerva online doar locurile în trafic intern, fără plata pe loc a acestora, ci la casieriile CFR.