Comisarul european pentru Agricultură și Dezvoltare Rurală, Dacian Cioloș, a declarat, vineri, într-o conferință de presă la Cluj, că pregătește, în cadrul Politicii Agricole Comune (PAC), după 2013, un pilon separat, un program de promovare a produselor alimentare europene pe piețele mondiale.
Cioloș a afirmat că, în acest fel, produsele alimentare europene vor putea fi cunoscute și vândute mai bine pe piețele internaționale, transmite corespondentul MEDIAFAX.
„Am de gând ca, în cadrul PAC, după 2013, să dezvoltăm un pilon separat, un program consistent de promovare a produselor alimentare europene și pe piața europeană și pe piața mondială, pentru ca și consumatorii să cunoască mai bine caracteristicile produselor respective, să știe ce se află în spatele unei etichete cu denumire de origine sau produs ecologic. Să știe ce norme trebuie să respecte agricultorii și care sunt calitățile produsului respectiv”, a precizat Dacian Cioloș.
Potrivit acestuia, este nevoie ca, pe piețele mondiale, produsele alimentare europene „să fie din ce în ce mai cunoscute, pentru ca acestea să poată fi vândute”.
Comisarul european Dacian Cioloș a participat, vineri, la Cluj-Napoca, alături de ministrul Agriculturii, Mihail Dumitru, și de președintele Academiei Române, Ionel Haiduc, la un seminar LEADER, organizat la Universitatea de Științe Agricole și Medicină Veterinară (USAMV) și dedicat cooperării între actorii implicați în dezvoltarea rurală din România și Franța.
Seminarul este organizat de Direcția Generală Dezvoltare Rurală – Autoritate de Management pentru Programul Național de Dezvoltare Rurală, în colaborare cu Ambasada Franței în România și Institutul Cultural Francez din Cluj-Napoca.