Certificatul de conformitate, de medic specialist și dentist, eliberate din 1 septembrie de DSP-uri



Documentele care se eliberau numai la Ministerul Sănătății, respectiv certificatele de conformitate, cele care atestă obținerea titlului de medic, dentist, farmacist specialist sau primar vor fi eliberate din 1 septembrie de către direcțiile de sănătate publică, a anunțat, miercuri, Cseke Attila.
„Prin acest sistem sperăm să reușim eficientizarea activității în ceea ce privește această muncă birocratică. De altfel, în premieră, am prevăzut sancțiuni pentru funcționarii care nu vor respecta noile prevederi. Medicii, farmaciștii sau asistenții medicali vor fi scutiți de drumurile pe care le făceau la București pentru a depune actele necesare eliberării documentelor sau pentru eliberarea acestora. Mă aștept ca în prima lună de la aplicarea noilor prevederi să existe unele dificultăți din partea direcțiilor de sănătatea publică până se vor obișnui cu noile atribuții, dar aici sunt desemnați responsabili care vor fi instruiți de reprezentanții ministerului”, a declarat, miercuri, într-o conferință de presă, ministrul sănătății, Cseke Attila.
El a mai spus că din 2007 au fost eliberate 8.331 de certificate de conformitate pentru cei care vor să lucreze în clinici din străinătate.
„După intrarea în vigoare a noilor reglementări oamenii nu vor mai fi obligați să vină la Ministrul Sănătății să depună cererile pentru obținerea unor acte, ci le vor depune la direcțiile de sănătate publice din localitatea unde au domiciliul”, a adăugat Cseke Attila.
Pe site-ul Ministerului Sănătății va fi publicat, miercuri, Ghidul privind documentele care se depun la direcțiile de sănătate publică, precum și a documentelor emise de Ministerul Sănătății care pot fi eliberate prin direcțiile de sănătate publică.
Ghidul cuprinde detalii și atribuțiile care revin instituțiilor pentru punerea în aplicare a noilor măsuri care se vor aplica de la 1 septembrie.
Astfel, după această dată, direcțiile de sănătate publică vor prelua solicitările privind eliberarea diverselor documente. În principiu, preluarea dosarelor se va face după verificarea actelor depuse, urmând a fi înregistrate numai dosarele care conțin documentația completă. Dacă dosarul este transmis prin poștă sau prin alt mod direcției de sănătate publică, dosarul se înregistrează, se verifică și dacă este incomplet în termen de cinci zile lucrătoare se comunică solicitantului actele suplimentare care trebuie depuse.
Dosarele complete se vor comunica Ministerului Sănătății, prin poșta militară, în termen de cinci zile lucrătoare. Dacă există anumite situații deosebite, direcția de sănătate publică va solicita consultanță direcției de specialitate a Ministerului Sănătății telefonic sau prin poșta electronică.
În termen de 30 zile lucrătoare de la înregistrarea la Ministerul Sănătății se vor emite certificatele solicitate și se vor comunica documentele direcțiilor de sănătate publică.
Documentele emise de Ministerul Sănătății se vor înregistra în registre speciale la direcțiile de sănătate publică și se vor elibera titularilor sau împuterniciților acestora pe bază de semnătură.
În cazul în care dosarele cu documente se transmit incomplet, Ministerul Sănătății va propune sancționarea persoanelor vinovate, persoanele responsabile la nivelul direcției de sănătate publică și a directorului executiv, cu diminuarea drepturilor salariale cu 5 – 20% pe o perioadă de până la 3 luni.
Pe site-ul Ministerului Sănătății și al direcțiilor de sănătate publică se vor afișa începând cu data de 15 august 2010, anunțul cu documentele eliberate prin direcțiile de sănătate publică și documentația necesară pentru eliberarea acestora, precum și persoanele responsabile la nivelul fiecărei direcții de sănătate publică.